Guraliva anului

Sunt tare entuziasmată! :)) Din mai multe motive, dar a început totul cu o vizită la poștă.
Am primit un colet de la Radu, m-a anunțat că îmi va trimite o carte – O mică glumă, de Cehov, și abia așteptam să ridic coletul. De la Radu am mai primit cărți, mai demult (de fapt, așa am ajuns noi să interacționăm). Radu citise cartea, datorită campaniei vALLuntar din acest an, dar nu a fost prea încântat de ea. Ziceam că o voi citi și eu și îi voi spune și părerea mea. Și uite că am ocazia să fac asta cât de repede!!

Dar adevărata surpriză mă aștepta dincolo de carte, ascunsă printre foile de împachetat. Ce mai, am primit o diplomă și o medalie!!! 😀 Am primit multe diplome în lunga-mi viață, dar diplomă de merit (sau orice soi de recunoștință) pentru cât sunt de guralivă… ahm, niciodată! :))) Uai, Radu, ești genial când vine vorba de surprize plăcute, nu mă așteptam!! Știam că sunt comentator fruntaș la tine, dar diploma și titlul și medalia mi-au înseninat seara! Guraliva anului! Ha, să mai zică cineva că nu vorbesc!!! :)))) Mă bate gândul să o pun în ramă, hahah :)))
diploma medalie carte
guraliva anului

Sunt așa de entuziasmată deoarece, în general, mă fâstâcesc atunci când mi se recunosc meritele sau mă laudă/apreciază cineva. Asta pentru că am eu niște fixuri din copilărie. Dar modul acesta haios și totuși serios și justificat prin care a ales Radu să mă premieze nu mi-a creat nici cel mai mic disconfort, m-am bucurat extraordinar de mult și a dat startul unul val de energie și entuziasm care m-a însoțit toată seara. Ca urmare, am devenit hiperactivă și chiar vorbăreață (mi-a spus un amic, după două ore de conversație, că l-am epuizat și suprasolicitat intelectual cu toată „vorbăraia” asta). Hahah, chiar am simțit imboldul să vorbesc, după mult timp, indiferent de persoana din fața mea.

Știu că pe bloguri adesea comentez mult și, de obicei, dacă îmi place de voi și cum scrieți, rămân pe capul vostru o perioadă îndelungată. Poate unora v-am mai dat și bătăi de cap cu debitațiile mele :)) Nu sunt foarte promptă, Radu știe și asta, mai mereu rămân în urmă și comentez „în valuri”.
Inițial, chestia asta cu exprimarea gândurilor a fost autoimpusă, tocmai pentru că prea mult timp mi-am ținut gândurile doar pentru mine. Faptul că scriu și că interacționez așa pe bloguri m-a ajutat să îmi dezvolt obiceiul de a spune ce gândesc. Acum nu mai e autoimpus, acum îmi vine să fac asta în mod natural. Dar o fac doar când și dacă am chef.
În viața de zi cu zi, e diferit. Oamenii nu așteaptă după tine să spui ce gândești, dacă o faci atunci – bine, dacă nu, treaba ta. Iar eu mi-am asumat senin treaba asta, daca am chef zic, dacă nu, nu. Și, de cele mai multe ori, am preferat să tac. Din diverse motive. Eu nu sunt aia care vorbește, eu sunt cea care ascultă. Și oamenilor le place asta, să fie ascultați. M-am întrebat mult timp de ce trag așa unii oameni la mine, mă miram uneori și cum de am prieteni, căci pot fi extrem de necooperativă când vine vorba de conversații banale, de rutină. Cred că small talks e termenul în engleză. Sunt analfabetă când vine vorba de ele, nu sunt persoana care să umple pauzele sau să înlăture liniștea. Uneori, urmăresc atentă când apare acea liniște într-o conversație, așa îmi dau seama cam ce fel de relație și interacțiune e de fapt între mine și acea persoană. Dar, cum spuneam, oamenilor le place să fie ascultați. Iar eu pot face asta cu ușurință, pentru că nu simt nevoia constantă de a vorbi.

Totuși, așa cum scriu uneori muuuult (în articole sau comentarii), așa mă mai cuprinde câte o poftă de vorbit, uneori. Iar asta o știu cei care mă cunosc de mult timp și au avut ocazia să mă vadă în ambele extreme. Sau cei alături de care mă simt confortabil, pur și simplu, și îmi permit să am excese verbale. Se întâmplă mai rar, dar se întâmplă! 😀

Deci pot fi cu adevărat guralivă, dacă vreau! Și azi chiar simt că îmi merit și diploma și medalia! Radu, îți mulțumesc din suflet pentru surpriza asta plăcută. Am vrut să îți trimit un mesaj, dar am simțit nevoia să mă laud cu ce am primit! 😀 Da, asta-s eu, lăudându-mă!

24 de gânduri despre „Guraliva anului

  1. abia astept sa vad cum esti face to face :))(cum zic englezii), ma gandesc deja la „city breakul din cluj” si musai o sa-mi fac programul si dupa al tau, fiindca daca trec prin cluj trebuie sa te intalnesc!

    Apreciază

  2. Iulia, meriti! 🙂
    Radu, felicitari!

    Eu am citit Cehov si mi-a placut. „O mica gluma” am citit anul trecut, in primavara, imedit cum s-a lansat colectia. Chiar daca este old asa, mi-a placut foarte mult.

    Daca nu te lauzi tu, nu te lauda nimeni.

    Apreciază

    1. De Cehov nu am mai citit nimic până acum, deși mi-e oarecum familiar – am jucat în ceva piesă de teatru care reunea ,,Ursul”, ,,Cerere în căsătorie” și încă ceva… scris tot de el. Așa că sunt curioasă ce impresie îmi va face cărticica.

      Mulțumesc de încurajare :))

      Apreciază

    1. Nu știu cât de bine scriu, dar la tăcut sunt expertă. Problema e că nu-i garantat că vei avea tu mulți prieteni, însă mulți te vor considera pe tine o prietenă bună:) Oricum, cresc șansele ca printre toți ăia, să chiar ai vreo doi-trei.

      Apreciază

  3. Ia uite că și eu ajung cu întârziere pe aici. Am avut două zile pline, nu am apucat să umblu prin toată lista de bloguri.

    Pot să spun doar că într-adevăr plăcerea e de partea mea! Mă bucură nespus să citesc aceste rânduri, și să văd că ți-a făcut ziua mai frumoasă micul meu colet 🙂

    Și mie articolul ăsta mi-a înseninat dimineața. Acum plec la somn cu zâmbetul pe buze, exact ce aveam nevoie după ziua de ieri.

    Îți mulțumesc Iulia!

    Apreciază

    1. Ai avut zile pline și productive, din câte am văzut! 🙂 Coletul tău chiar mi-a făcut ziua mai frumoasă 😀 De fapt, am avut câteva zile bune, așa, la rând, începând de atunci. Am o stare de bine, cumva.

      Hihi, îmi pare bine că te-a făcut să zâmbești!:)

      Apreciază

  4. Eu cred ca este normal sa lasi semne ale trecerii tale, prin comentarii, pe blogurile preferate. Am si eu asemenea locuri, unde sunt in poll position. 😀 😛
    Din pacate, si asta trebuie sa marturisesc sincer, sunt foarte putine articole care ma indeamna la comentant, unde chiar am ceva de spus. Foarte multi scriu doar ca sa fie admirati pentru stilul lor scriitoricesc. Scriu ca sa impresioneze, nu ca sa provoace publicul la discutii interesante. Atunci nu-mi ramane decat sa citesc si sa plec, neputand lasa nici macar un cuvant.

    Dar cred ca ne este mai usor sa comentam bloguri ale prietenilor pe care i-am intalnit in offline. Se creaza alte legaturi. Nu stiu, banuiesc.

    Apreciază

    1. Da, cred că e oarecum normal. Deși, am și bloguri preferate pe care îmi vine mai greu să las comentarii, deși îmi face o reală plăcere să le citesc. Cred că e o reținere… ideea că orice cuvânt în plus ar spulbera frumusețea rândurilor scrise. Sunt bloguri care pot fi încadrate la literatură, lejer.

      Știu și acele articole de care aminteai tu, care sunt scrise pentru a impresiona. Diferența constă în faptul că în cazul blogurilor de care ziceam eu acum, se scrie dintr-o reală pasiune pentru scris, dintr-o nevoie de eliberare a unui eu creator – și nu pentru apreciere sau ca să impresioneze.

      Eu aș comenta mai mult și mai des pe toate blogurile care îmi plac, dar, recunosc, nu am un management al timpului prea bun, în acest sens. Iar alteori, recunosc din nou, nu prea am chef de mediul online. Și atunci dedic timp acestei activități doar atunci când mă implic cu adevărat, când îmi chiar doresc să fac asta. (am luat decizia asta, nu cu mult timp în urmă, să fac lucruri doar dacă simt că vreau, pe bune).

      E interesant ce zici… Nu m-am gândit la asta până acum. Nu știu în ce măsură se aplică. Într-adevăr, cu Radu am avut ocazia să mă întâlnesc, însă nu prea am simțit vreo modificare vizavi de ușurința cu care las comentarii la el. La tine simt că pot lăsa comentarii la fel de ușor, de exemplu, deși nu ne-am întâlnit în offline (dar tu ai mai mulți comentatori guralivi :)) ).

      Apreciază

  5. No, dragă Iulia, felicitările mele 😀 Eu sunt omul cu de toate….uneori tac,insa de cele mai multe ori vorbesc. Mult. 😀 Ține bine de premiu, vin pe turnantă 😛
    Seara de sâmbătă cât mai simpatică! 🙂

    Apreciază

Lasă un comentariu