Traseu spre Vârful Giumalău

Din Rarău, spre Vârful Giumalău

Dimineață rece și înrourată, Snoopy alergând de ici-colo, fermoarul cortului stricat (parcă ne-am chinuit seara să-l închidem). Și un entuziasm încă adormit: urma să ne îndreptăm spre Vârful Giumalău. Din zona de campare din Rarău, descoperită cu o seară înainte, ne adunăm lucruri și ne adunăm pe noi. Suntem la prima întâlnire cu Munții Rarău, poate c-am sosit oarecum nepregătiți. Nu-l știm nici pe Giumalău, nu-i știm nici pădurile minunate, nici potecile prin jnepeniș, nici marea de afine ce ne aștepta pe-acolo.

trasee Munții Rarău - Giumalău
De la Cabana Rarău

Coborâm pe Transrărău, parcă văzusem la urcare niște marcaje turistice. Traseul spre Rarău începe, pentru noi, din Șaua Fundu Colbului (Colbul e firicelul de apă pe lângă care urcăm o bucată de drum). Pe dungă roșie, vom merge preț de câteva ore, spre Vârful Giumalău.

Informații utile:
Durata traseului, din Șaua Fundu Colbului (cu intrare de pe Transrarău) până pe Vârful Giumalău, e de vreo 2-3 ore la dus. Vorbim deci de un traseu de-o zi, ce îmbie la pauze și bucurii printre afine și prin codri, fără grija timpului. Distanță: aprox. 5 km (deci cam 10 dus-întors), iar diferența de nivel e de vreo 500 metri.

Părăsim destul de repede porțiunea de drum, după ce ne aprovizionăm cu apă proaspătă și rece (izvor pe partea stângă, la urcare, îți dai seama după firicele de apă de pe drum care devin tot mai pronunțate). Și intrăm în pădure. Pădurea asta ce-o străbați pentru a ajunge pe Giumalău parcă-i scoasă din povești. Îmi rămâne prin suflet și prin amintiri.

traseu Giumalău

Ne mirăm la mușchii și vegetația ce se scaldă prin lumină, pe alocuri. Mai ieșim din pădure, mai întâlnim indicatoare și ghidușim cu Snoopy (e greu să nu-ți fie drag, chiar și știind acum că la întoarcere urma să se scalde în… bălegar). :))

Spre Vârful Giumalău
Snoopy, Tarfin și fundulețul lui Stewie

Cândva, pe neștiute și nesimțite, ne trezim prin jnepeniș, ca un ocean verde, labirintic. Traseul spre Vârful Giumalău nu e greu din punct de vedere tehnic. Dar poate te bate soarele fix în cap, poate încă dormi, poate îți scade glicemia printre jnepeni sau îți vine să te rostogolești printre afine, iar urcarea asta lină și continuă poate fi și o provocare. 🙂

Giumalău - prin jnepeniș

Stăm o vreme aici, la mesele din vârf. Nu mai știu dacă mâncăm; poate ronțăim ceva. Acum soarele ne bucură, când bătăile inimii s-au liniștit, iar corpul și-a găsit ritmul.

Vârful Giumalău

Pe firul amintirilor, cred că la întoarcere m-am bucurat cu adevărat de pădurea dintre Giumalău și Șaua Fundu Colbului. Când ieșim de sub protecția ei, dăm nas în nas cu nori plimbăreți, gata de ploaie.

View this post on Instagram

O nouă definiție pentru "vreme bună" 🙂

A post shared by Iulia Marc (@colorblissu) on

Nu ne grăbim, stăm aici o vreme, la marginea pădurii, căscăm ochii și mintea. La reîntâlnire, Transrarăul strălucește.