(2) geometria feței | desene neîncepute

(2) de la geometria feței și proporții, la creaturi și semne de întrebare. Învăț. Mâzgălesc.

Mici obsesii. Dacă urmăresc un serial, o fac doar dacă încep cu primul episod. Dacă descopăr un blog interesant, nu îl pot citi liniștită până nu l-am frunzărit și cronologic. Motiv pentru care niciodată nu sunt la zi cu ce se publică, nu pot citi „cele mai recente”, decât după ce am parcurs și ultimele 10 articole sau toate articolele pe care nu le-am citit între timp. Dacă încep un proiect, îi caut cele mai adânci rădăcini. Motiv pentru care incursiunea mea muzistorică stă în așteptare, de exemplu. Dacă am pus iar mâna pe chitară, învăț D, E, A ca și cum aș fi amnezică și nu le-aș mai ști.

Încep cu geometria feței (după copaci, evident). Pare un punct bun de plecare. Încep să înțeleg, să văd trăsăturile fețelor omenești în spațiu, îmi zboară gândurile în prea multe direcții însă. O mică frustrare mă face să strâmb din nas, căci îmi dau seama că nu mai urmăresc lecția, am început să mâzgălesc aiurea. Desene neîncepute, așa ar trebui să le numesc. De la o vreme, chipurile omenești încep să-mi pară ciudate, tot analizându-le, cu ochii aliniați pe linia superioară a urechilor, cu nasul ca o prelungire însprâncenată, cu gropiță în bărbie și alte repere spațio-faciale. Cred că voi lua episoadele la întâmplare de-acum, căci pentru a învăța unele lucruri, trebuie să dezveți altele care-ți stau în cale. Pentru a învăța geometria feței, dau de nevoia de-a ieși din tipar, de-a părăsi conturul rigid, de-a crea ceva, altceva.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s