nocturne#4: serios

Standard
nocturne#4: serios

m-am scăldat azi printre cărți de tot felul, unele mi-au promis c-ar fi interesante și le-am luat acasă, altele sunt pur și simplu dubioase și nu știu ce scopuri au în viață; însă vorbind despre cum cluburile de carte pot fi amuzante și nu trebuie să ți se spargă vreo venă cerebrală de la atâta seriozitate în abordarea subiectelor literare, mi-am amintit de tata și alți oameni care în esență sunt niște copii puși pe năzbâtii și boacăne, dar care învață, cândva, de-a lungul anilor, că trebuie să fie oameni serioși. Hai c-am scris o frază lungă, mi-era dor. Serioși și duri și, cumva, invulnerabili. Și-i trist, parcă, să-ți îngropi ludicul și pofta de joacă, de glume, de mișto-uri și haha-uri, pentru că înveți repede că asta-i norma, că viața în societate e tot un fel de junglă și dacă vrei să nu fii atacat, e bine să fii om serios. Suntem prea serioși și ne luăm prea în serios unii pe alții, pe noi înșine, ne-ar prinde bine câte-o căzătură cu nasu-n baltă pe trotuar, în centrul orașului, să reînvățăm haz de necazul, să râdem de noi și să n-avem rușine. Da. Mi-ar plăcea să n-am rușini, să fiu o nerușinată, nu nesimțită, dar fără rușine.

2 răspunsuri »

    • Mai mult ca sigur că fenomenul are și unele particularități culturale. Cumva, cred că noi românii suntem încă marcați de acel complex de inferioritate indus la nivel european și simțim nevoia să demonstrăm că suntem serioși, de treabă, capabili, etc. (se vede treaba asta și prin multinaționale și corporații). În plus, mi se pare și că nu vrem ca ceilalți să creadă cumva că suntem bine, că o ducem bine și că nu ne lipsește nimic (fie și pe moment). Dar ne lipsește tocmai asta: bucuria de-a fi bucuros, de-a lua viața-n glumă uneori, de-a ne lua pe noi înșine la mișto, etc. Trebuie să învățăm să admitem că nu-i chiar totul din viața noastră atât de important cum ne place să credem 🙂

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

