nopți matinale #3: am scris

Standard

Am scris azi, după o perioadă îndelungată în care am simțit că doar redactez texte. N-aș ști exact de unde-i fericirea aceasta. O fi libertatea de a-ți alege un subiect și de a-ți lăsa atenția să zburde într-acolo, integral. O fi lectura și documentarea pe subiect, făcută în liniște și cu scop. O fi sentimentul că transmiți niște lucruri frumoase și contribui, poate doar într-o manieră infimă, la educarea unui public oarecare. Sau fericirea-i în libertatea literelor ce prind contur în fața ochilor tăi și creează sensuri dorite de tine, nu de alții.

M-am întrebat uneori de ce scriu. Aud undeva, prin acele zone din conștiința mea, care-s ancorate bine în societate, voci care întreabă „De ce-ți pierzi vremea cu scrisul ăsta? Care-i rostul?”. Sprâncenele sunt ridicate (și lăsate în aer) când oamenii află că îți place să scrii. Și nu, nu ca să publici, nu ești scriitor. Doar îți place să scrii. Să vezi cum se aștern litere pe foaia de hârtie sau pe cea digitală. Cum liniile formează cuvinte, iar cuvintele – sensuri.

Cum altfel poți încetini viteza gândului? Altă metodă nu stăpânesc prea bine, încă.

***
Am scris altceva între timp. Nu pot decât să mă amuz🙂 Noapte bună!

One response »

  1. Hmm…pentru mine fericirea aia e tot ce ai spus tu. Bucuria de a oferi celorlalți, cumva având un minim de impact prin subiectele despre care aleg să scriu, imaginația care zburdă uneori, sau cumva faptul că atunci când decid să scriu, mă și educ în același timp, învăț.
    M-am întrebat și eu deseori pentru ce sau de ce scriu … dar nu pot să neg faptul că scriu pentru ca, poate la un moment dat, să public – să scriu o carte. Aș fi ipocrită să fac asta. Dar cumva simt că asta e ceva ce trebuie să fac – să scriu o carte, și să fie … nu doar ”just another book”, ci să fie ”the book”. Cumva… nu știu. Problema e că nu mă disciplinez suficient să și fac asta. Am zis că la anul. Vom vedea.🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

