nopți matinale #2: am uitat

Standard

L-am văzut în benzinărie. Era cu părul lăsat pe umeri, grizonant, geacă de piele, avea motocicleta afară. Mi-era foame, dar eram fericită, mergeam la Jazz in the Park, ediția specială de la Bogata (da, Bogata lui Snoop Dogg). Pentru câteva clipe ceva s-a cutremurat în mine, cred că mi-a pierit zâmbetul. Mi-am dat seama cine e și de ce mi-a zguduit micul univers abia după vreo câteva minute bune, când l-am observat din nou îndreptându-se spre motocicletă.

L-am văzut o singură dată, prin anul II de facultate, când am mers în vizită la ei, după cursul de echitație. Și prin poze, pe profilul ei de facebook. Cred că a trecut un an de când ea nu mai e… Am plâns în noaptea aia. Nu eram prietene, nu mi-era apropiată. Eram colege și o admiram de la distanță, cel mai adesea. Îmi părea un om viu, cu mintea trează, cu sufletul frumos. Nu am știut de ce am plâns. Poate pentru că am trecut și eu printr-o depresie cruntă în urmă cu câțiva ani. Poate că m-a durut gândul că oamenii suferă, fără ca cei din jur să știe, fără să reușim să ne conectăm unii cu alții în așa fel încât durerea, neputința și senzația de zădărnicie și izolare sufletească să fie măcar mai ușor de suportat, dacă nu pot fi cu totul înlăturate… Suferim unii lângă alții fără a ne vedea, fără a ne simți. Iar pentru unii devine prea târziu, devine mult prea insuportabil.

Am plâns atunci. M-a durut. Și am uitat. A trecut deja un an.

Văzându-l acolo, în benzinărie, m-a lovit, nu pentru prima dată, efemeritatea lumii în care trăim. Cum marile dureri sau ceea ce pe moment simțim a fi singurul şi cel mai relevant aspect din viața noastră, în timp se estompează. Învățăm să trecem mai departe, iar viața continuă independent de micile şi marile noastre pierderi sau realizări.

E trist şi frumos în acelaşi timp…

Lasă un răspuns

