Vechile obiceiuri…

Standard

Vechile obiceiuri au darul de a se instala înapoi mult mai uşor. Indiferent cât de nocive ar fi, e o senzație plăcută de familiaritate atunci când le regăseşti…

Am avut insomnie, în regim continuu, vreo doi ani. Asta însemna vrei trei ore dormite / zi, patru în zilele de sărbătoare. Alte câteva ore petrecute în frustrare, încercând să adorm sau să-mi fac mintea, creierul să ia o pauză, să tacă. Cred că asta e mai epuizant în insomnii, mai degrabă decât carențele de somn. După o perioadă, încetezi să mai încerci și devine un obicei, un stil de viață. Uneori te întrebi cum reziști.

Reziști ca prin vis, o stare continuă de oboseală, de deconectare. Poate asta e partea bună a insomniei (dacă suferi, din diverse motive), nu mai simți totul la o intensitate atât de mare. E greu să fii prezent 100% în ceea ce faci. Iar pe mine asta m-a tocat. Nu suport să fac lucruri de care nu îmi chiar pasă, fie mă implic în ceva, fie nu. Și așa ajungi să te îndepărtezi de oameni. Pentru că doare să fii în preajma lor, dar la o mie de kilometri de gânduri și senzații în depărtare. Pare un coșmar și totuși nu e. E ca o plutire.

Corpul tău a apelat deja la ceva rezerve de energie de care nici nu știai că există. Omul se adaptează destul de ușor la mediu. Nu te simți excelent, dar cumva reziști – ca un robot.

Am scăpat de insomnie. Dar uneori, cum a fost noaptea trecută, mai revine. Nu e vorba de nopți nedormite, e normal când mai ieși prin oraș să nu dormi. E vorba de starea de epuizare și oboseală care, paradoxal, nu te mai lasă să închizi ochii, nu te lasă să te oprești. Te ține treaz și activ, dar te simți ca un zombie.

Și oricât de mult m-ar speria, familiaritatea senzației îmi dă și o oarecare stare de calm, de liniște. Iar asta vine ca un semnal de alarmă, e un fel de capcană în care e atât de ușor să cazi. Cumva, trebuie să mă împrietenesc cu somnul. Am nevoie de pauze, ca toți oamenii.

10690228_10205479287321833_6679874551528747123_n

6 responses »

  1. Hola!

    Draga Iulia, eu n-am avut niciodata insomnii, doar maxim vreo juma de ora in care ma lua greu somnul 🙂
    Sa stii ca daca ai chef de vorbe in noapte pana adormi, da-mi un semn 😀 Vorbesc intr-una 😉

    Apreciază

    • Hei Marin, sper sa nici nu ai. Te cam seaca de viata. Sunt mai ok acum, mai am doar scurte perioade de nesomn. Nu cred ca as mai rezista (fizic) cu insomnii de-alea serioase 🙂 Dar te bazai daca-i cazul :))

      Apreciază

Lasă un răspuns

