La brigadă!

Standard

Îmi uscam părul ieri dimineață, cu uscătorul pentru păr (da, mamă, m-am obișnuit să fac și asta, din necesitate, că cică-s adult și nu mai am timp de hoinărit cu pletele în vânt!).

Sper că toată lumea își usucă părul stând cu capul în jos! Eu așa stăteam și îmi admiram părul, în timp ce simțeam că-mi ajunge tot sângele la creier. Și atunci m-a străfulgerat nu un gând, cât o imagine. E o imagine vizuală foarte adânc tipărită în memoria mea. Trigger-ul e simplu: uscătorul de păr + vreo șuviță rebelă.

Imaginea e pe pagina unei cărți vechi, pe pagina din stânga – e o ilustrație de fapt. Undeva în josul paginii. E o femeie care și-a prins părul în uscătorul electric pentru păr și tocmai se electrocutează. Ceva de genu’. Horror.

Era din cărțile vechi pe care le răsfoiam când eram mică, pe la brigadă. Mi-a luat o zi întreagă să îmi amintesc cum îi spunea la clădirea asta veche din satul bunicilor, unde ne jucam noi zi de zi. ,,La brigadă”. Mai aveam puțin și îl sunam pe bunicu’ să mă lămurească, dar eram prea șocată că nu îmi amintesc cuvântul.

La brigadă mergeam noi să ne jucăm. Acolo avea bunicu’ de lucru, repara tractoare și combine și nu știu ce mai făcea. Nouă ne plăcea pentru că erau niște birouri vechi pe-acolo și găseam tot felul de cărți și obiecte. Într-una din cărțile de la brigadă am văzut eu imaginea asta horror care mă bântuie și acum, după mulți ani!

N-aș fi scris nimic despre episodul ăsta, dar mi-a fost o ciudă teribilă că am uitat de brigadă. Cum să uit de brigadă?!

5 responses »

  1. Holaaa!
    No, eu tocmai m-am tuns. Mi se usucă părul în 5 minute. Nici n-am uscător în casă 🙂 Mai vrem povești despre brigadă.
    Cât despre imaginea ta; ieri veneam de la magazinul de pe lângă casă și… m-am uitat în stânga, nimic. În dreapta, doua mașini. Am așteptat câteva secunde să treacă și atunci puteam trece strada (vreo 3-4 m). Însă m-am uitat din nou în stânga și erau două mașini aproape de mine. Nu știu nici cum au venit atât de repede. Dacă nu mă uitam din nou, mă duceam în fața lor…
    Așa că viața ne e o succesiune de ce ar fi fost dacă… 🙂
    Seara pufoasa, Iulia!

    Apreciază

    • Cu părul scurt e mult mai ușoooor, nu se pune! Nu prea mai îmi vin amintiri multe despre brigadă, doar că ne jucam pe-acolo. Erau vreo două locuri mai speciale prin curte și, în plus, era mereu vreun câine care păzea locul – fie ne era prieten, fie dușman :))

      Sunt periculoase mașinile astea, mi-au dat și mie palpitații de câteva ori. În astfel de momente, conștientizezi mai activ multe ,,ce-ar fi fost dacă”-uri 🙂
      Seară frumoasă, Marin!

      Apreciază

  2. Eu imi usuc parul de cand ma stiu cu uscatorul pentru ca e foarte des si altfel ar trebui sa astept toata ziua(chiar si vara). Dar nu am stat niciodata cu capul in jos. :))
    Despre brigada nu stiu absolut nimic, este un termen cu rezonanta comunista. Parca pe vremurile de dinainte de ’89 se organizau brigazi, dar habar nu am cu ce se ocupau. :))

    Apreciază

    • Ah, și la mine cam o zi durează fără uscător :)) Deci doar eu sunt ciudata deocamdată. Nu știu de unde am prins obiceiul ăsta.

      Da, să știi că e de pe vremea comunismului. Am vagi amintiri cu bunicii mei și alți vecini povestind despre brigadă, dar nu sunt foarte sigură. Dacă bine țin minte expresia, acolo se duceau ,,la colectiv” – cred că era un fel de centru de lucru pentru muncitori, unde se organizau sau așa ceva.

      Ulterior, după cum ziceam și în articol, după ’90, în satul bunicilor, brigada a devenit un fel de ,,parcare” și service auto pentru tractoare și combine 😛 Poate și înainte avea și rolul acesta, căci spațiile păreau deja amenajate pentru astfel de mașinării…

      Apreciază

Lasă un răspuns

