Ploi, drumuri. Acasa

Standard

M-a prins ploaia azi. Eram atat de ocupata sa imi rumeg niste ganduri, incat am constientizat ca ma ploua pe cand eram deja cu tenesii balta. Timp de un an am avut umbrela, dar acum am pierdut-o. S-a pierdut printre oameni, agitatie, muzicanti de nunta si familii emotionate. S-a pierdut printre neputintele mele. Alti cinci ani vor mai trece pana voi avea eu alta umbrela. Unele lucruri nu se leaga de mine: umbrele, ceasuri, cactusi.

Mihail Onaca - ploi si drumuri

Fotograf: Mihail Onaca

De altele, tin si cu dintii. Cam canibala treaba. De unii oameni ma leg prea tare, ce bine ca ,,unii” sunt putini. Strang nodul cat pot de bine, iar apoi am nevoie de ani sa o pot lua pe un drum paralel. Poate pentru ca mi-e greu sa renunt, mi-e foarte greu sa renunt, sa intorc spatele atunci cand stiu ca exista chiar si 1% sanse sa mai fie ceva de facut acolo pentru mine.

Acum… nici nu mai stiu cat timp, cati ani au trecut… dar am luat-o pe drumul paralel. Si e greu, prea greu si prea pustiu.

*****

M-am mutat saptamana trecuta, undeva intre periferia orasului si biblioteca, undeva intre dealuri si asfalt. Sunt aproape de calea ferata acum, iar asta mi-a trezit pofta de calatorii, de un rucsac in spate si drumuri de pamant. Privind pe balcon, dincolo de calea ferata, nu mai sunt blocuri – doar case, iar mai apoi dealuri. Locuind mereu intre blocuri si cladiri inalte, uitasem cat de frumoase sunt apusurile de soare! Uitasem ca uneori, seara, deasupra liniei orizontului, cerul poate fi rosu, portocaliu, mov, roz, galben! Lumina asta imi intra seara in camera, compensand din plin faptul ca zona e mai dubioasa si ca s-ar impune sa nu mai merg singura noaptea prin cartier.

Ma simt bine aici, nu stiu de ce. Parca as fi, in sfarsit, acasa…

2 responses »

Lasă un răspuns

