Troleu

Standard
Troleu

Sau troleibuz. Troleu. Aici si in supermarketuri vezi cele mai ciudate comportamente. Parca iese suceala afara din oameni. Toate fixurile si obsesiile ies la suprafata fara jena, iar oamenii nici nu par sa constientizeze. Mi-e foarte greu sa explic concret la ce anume ma refer. Am ajuns la concluzia asta dupa multi ani de plimbari cu troleul prin oras.

Ce-i drept, in ultima vreme, de cand cu agravarea dificultatilor de vedere, le observ mai rar, ciudateniile zic. Trebuie sa se intample chiar langa mine pentru a-mi sari in ochi, la propriu.

Azi, de exemplu, veneam spre casa, troleul era relativ aerisit, nu parea foarte aglomerat. Am incercat sa ma urc la prima usa. Spun incercat, pentru ca se plantasera vreo trei individe la usa (o singura usa, caci era prima, de la sofer) si, cum sa spun, numa’ nu se miscau de acolo. Dincolo de ele, la vreun metru distanta, mai erau ingramadite inca vrei 3-4 persoane, iar dincolo de persoanele astea ce simteau parca nevoia sa se sufoce reciproc era libeeeeerrrrrr. Am privit nedumerita la prima persoana care nu se clintea, caci riscam sa ma loveasca usa la inchidere, si mi-a spus amabila si zambind inocent ca pot sa trec, ea coboara la prima statie. Pai tocmai asta e, ca nu pot sa trec, ocupi tot spatiul, tu si celalalte doua disperate. Dupa o scurta ciocnire intre piciorul meu si usa care se inchidea, am reusit sa trec de cele trei. Am vrut sa imi fac biletul, dar o doamna isi tinea mana pe aparatul de compostat. Fix pe el. Si discuta cu cineva. S-a tras la o parte putin, cu corpul, (macar ea nu se plantase cu totul), dar mana i-a ramas tot acolo. Apoi, cand in sfarsit ma gandeam ca gata, acum pot sa ma gandesc la ale mele, cineva s-a gandit sa studieze privelistea de-afara, rezemandu-si firav capul pe mana mea (ma tineam si eu de o bara, sa nu cad). Te-ai gandi ca poate simte ca si-a plantat capul pe o mana de om, dar nah. A stat.

Oricum, recunosc, nu sunt prea indulgenta zilele astea, m-a prins raceala si nu am la fel de multa intelegere si rabdare pentru astfel de ciudatenii care ma scot din ritmul meu. Dar e o chestie valabila asa, in general. Pe troleu si la supermarket ies la iveala tot felul de fixuri si desincronizari sociale. Ideal pentru observare activa e sa stai jos, pe scaun, eventual pe un scaun care iti ofera un unghi mai mare, o privire de ansamblu asupra dinamicii sociale din mijlocul de transport. In fiecare zi poti vedea cate ceva. Preferabil sa nu ti se para amuzant si sa nu te poti abtine de la ras.

p.s Am reluat un vechi traseu in ultimele 2 saptamani si…. semaforul, da, acelasi, dragul de el, nu-si schimba atitudinea fata de mine.

6 responses »

  1. eu sincer prefer sa merg pe jos, iar in orasul meu chiar ma pot bucura de asta…stau bine pozitionat. Insa trebuie sa ma duc saptamana de saptamana la camin, in orasul vecin si ma intalnesc si eu cu tot felul de „exprimari” ale personalitatii oamenilor😀, ciudatele de fel. Cum ar fi sa se aseze pe locul de pe centru cand sunt locuri si la geam, evident cat mai in fata, si trebuie sa ii spui ca vrei sa intri ca altfel nu se deranjeaza vazand ca au loc liber langa si tu stai in picioare.

    Apreciază

  2. Nu-mi mai adu aminte peste cati oameni sar sa cobor din troleu/autobuz, etc. Mai nou am devenit foarte recalcitrant, am inceput sa le explica ca trebuie sa se grabeasca cand urca, ca nu mai sunt locuri.
    Aparent daca vrei sa urci in autobuz, trebuie sa stai fix in usa, ca asa merge, intai urci tu, dupa aia coboara oamenii. E fizica ce dracu, nimic anormal.

    P.S. Asta cu vederea, eu nu sunt la curent, dar iti pot zice dictonul meu preventiv: „Monitoarele cresc pe zi ce trece, femeile se ingrasa pe zi ce trece, nu e o problema!”😛

    Apreciază

  3. Exact de asta nu suport eu mijloacele de transport de suprafata. In metrou e mult mai civilizat, un mijloc decent si rapid de transport. L-am preferat dintotdeuna celorlalte. Chiar si automobilului proprietate personala.

    Apreciază

Lasă un răspuns

