23

Standard

De unde am atât de multă energie şi motivaţie în unele zile şi, mai ales, unde dispar ele în restul zilelor?

Mai multă atenţie la reacţiile anxioase atunci când mă simt rău fizic sau sunt extrem de obosită.

E toamnă şi m-am vopsit roşcată. Încep să observ un pattern în asta.

Renunţ la vizionarea unui serial inutil (The O.C). Am apucăturile mele de adolescentă, iar apoi descopăr că astfel de filme au rol de paralizant mental. Uneori, e bine când îmi amorţesc gândurile şi intră toate într-un repaus tâmp. Dar gata, destulă pauză. Mi-e dor de poveşti frumoase, cu sens.

Eliade, Jurnal, 1944: „Lisabona. Cât de falsificatǎ e viziunea istoriei, pe care noi o înţelegem exclusiv validatǎ prin documente! O cetate medievalǎ, pentru cǎ avea o duzinǎ de oameni care ştiau carte şi au lǎsat câteva sute de documente, ,,participǎ” la istorie – iar dramele profunde ale Evului Mediu eurasiatic, tensiunea din istmul ponto-baltic sunt ,,neinteresante” şi istoricii le rezumǎ în câteva fraze!

De aceea, o istorie universalǎ nu se poate face pe bazǎ de documente scrise – ci numai pe documente spirituale: adicǎ pe mituri şi credinţe. Europa, dar în special Occidentul, trebuie comparat Orientului şi stepelor nomazilor nu prin documentele sale, ci prin miturile sale. „

9 responses »

  1. Neaţa!

    Total de acord cu Eliade. De altfel, in timp, cam la fel vor gândi istoriicii şcolii Analelor, ai microistoriei, precum şi antropologii culturali.
    Nu ştiu serialul, însă acum l-am pus si eu pe lista cu semnele de intrebare 😀
    Toamna roscatei Iulia 😀 Suna bine 🙂

    Apreciază

    • Neaţaaaaaa!! 😀
      Într-un fel înţeleg atenţia sporită când vine vorba de documente scrise, par să aducă o anume certitudine cu ele în interpretarea faptelor istorice (deşi bănuiesc că sunt multe dezbateri cu privire la semnificaţii şi acolo), pe când miturile şi credinţele par a fi mai interpretabile. Totuşi, ele nu au avut nevoie de suport material pentru a rămâne şi a se transmite, deci au avut un impact mai mare asupra conştiinţei comune a oamenilor din anumite zone.

      Serialul era difuzat când eram eu prin generală, parcă, şi ştiu că a prins bine la publicul feminin în mod deosebit. A lot of drama 😛

      Apreciază

  2. Pai stai asa, cum erai pana acum, nu tot roscata?
    E bine ca ai si zile in care debordezi de energie si entuziasm, Iulia. 🙂 Gandeste-te ca sunt oameni care nu au asemenea sansa. 😛 :((

    Apreciază

Lasă un răspuns

