Despre timiditate (despre frustrările mele personale, de fapt, dar pentru că vreau să aveţi voi impresia că veţi descoperi informaţii relevante despre subiectul cu pricina, punem titlul adecvat)

Standard

Aşadar, am şi eu calculator de vreo lună, dar abia săptămână trecută am reuşit să închei cu transferul datelor de pe laptop. Pare-se, am multe cărţi, enciclopedii, cărticele şi articole, de specialitate sau beletristică (dacă bine ţin minte, am downloadat ceva pack mai demult). Şi, încercând să le aranjez eu frumos prin calculator, le-am mai deschis pe unele dintre ele – mai ales pe cele „de specialitate” cu titluri dubioase sau prea normale (prea normale, pentru a chiar fi, haha), pentru a vedea ce-i de capul lor – am multe din domeniul psihologiei şi, evident, există o grămadă de cărţi… inutile, să le zicem. Mai exact, care nu sunt de specialitate, doar vor să pară şi creează confuzii. Şi în ultimii ani, „domeniul psihologiei” (ghilimele pentru că nu, astfel de cărţi chiar nu fac parte din domeniul psihologiei), abundă de tot felul de scrieri menite să facă lumină în creierele noastre.

Deci am şters vreo 200 de cărţi, aşa, în vreo 10 minute. Deja îmi dau seama care aberează aiureli, doar citind o pagină pe diagonală. Poate sunt excesiv de critică şi judec prea repede… mmm… Poate sunt. Dar rămân aşa de data asta.

Mi se pare trist că le observ aşa rapid, mă gândeam că dacă tot scrii o carte, ai nişte abilităţi extraordinare în a induce oamenii în eroare şi a-i face să creadă că tu eşti ceva guru-expert, la modul real, când vine vorba de subiectul abordat. Eu am luat note excelente la olimpiade naţionale, aberând câte 10-15 pagini pe marginea unui subiect a cărui cerinţă nici n-am înţeles-o prea bine (pentru că limba română e grea – şi tind să cred că nu pentru mine). Şi aveam vreo 16-17 ani. Hai că puteţi şi voi. Ideea e să dai impresia că ştii despre ce vorbeşti. Să nu laşi frustrările, lacunele, incertitudinile să se vadă printre rânduri. Să îţi exprimi părerile subiective (şi frustrările) în mod profesionist, în aşa fel încât să pară fondate şi cu argumente solide la bază. Chiar dacă nu ai de gând să prezinţi sau să menţionezi măcar în treacăt aceste argumente (poate pentru că nici nu există, fac doar parte din gândirea ta creativă), tu trebuie să dai impresia că le ştii, dar de expert ce eşti, nici nu te mai deranjezi să le menţionezi, adică se înţelege implicit că tu, scriitorul şi expertul, nu vorbeşti aşa-numa, din imaginaţie şi intuiţie (căci, în acest caz, ai scrie poate… nu ştiu, literatură?). Dragă scriitorule de cărţi de specialitate, trebuie să te învăţ eu cum să manipulezi informaţia şi prezentarea ei? Sunt dezamăgită.

Desigur, există şi unii care se pricep. Dar va trebui să citesc mai multe pagini pentru a-mi da seama dacă sunt aiureli sau nu – tocmai pentru că se pricep, hehe. Probabil voi mai şterge şi alte cărţi pe viitor.

A, despre timiditate. Da, păi, am citit ce scria un nene despre cei care aleg să fie timizi – sunt nişte persoane de-a dreptul malefice, care se axează pe latura lor intrinsecă şi care duc conversaţii lungi şi inutile cu ei înşişi, care nu vor să reacţioneze la timpul prezent, dar acasăăăă, în intimitatea lor, văleleu, ce discuţii aprinse au cu dvs, cu restul oamenilor onorabili care reacţionează pe moment. Şi voi nici nu ştiţi!!!! Nici nu ştiţi ce ar fi vrut poate timidul ăla nenorocit să zică atunci când aţi făcut glumiţa aia deocheată!!! Să vă feriţi, să aveţi grijă, timizii sunt nişte persoane perfide, care vă desconsideră şi se cred superiori vouă. De-asta sunt ei, de fapt, timizi, nu (şi) din alte motive (pe care nu le vom expune aici, nici măcar ca fapt divers, căci, ca orice text de specialitate serios, vom desconsidera aspectele care nu se pliază pe frustrările noastre personale).

Sper că te-am lămurit, dragă cititorule neiniţiat, amator, naiv şi inocent, care încă nu ştii să selectezi informaţia aşa cum i-ar prinde bine creieraşului tău🙂

13 responses »

  1. Neaţa, Iulia!

    No, prima dată titlul e lung😀 Şi îmi place. E foarte adevărat că se scriu şi se publică o mulţime de cărţi pe toate temele posibile. Ba chiar şi pe altele cam imposibile. Toţi scriu despre toate. Şi în nebunia asta, poţi citi o mulţime de aberaţii. Şi dacă nu le cunoşti, eşti ignorant. Eu aşa am fost făcut ieri :)))
    Eu trăiam cu impresia că aş fi cam timid, aşa că ai grija: fereşte-te de mine😀 Cine ştie ce gândesc de fapt despre tine când scriu rândurile astea?😛 Zi frumoasa de joi!🙂

    Apreciază

    • hahah :)) Da, cine stie!!!
      Eu m-am simtit atacata asa, personal, citind ce scria respectivul. Cel mai rau este cand esti paralel cu un domeniu si vrei sa incepi sa afli si tu una alta… si nimeresti peste ceva total aberant😀 Timp irosit.

      Apreciază

  2. Daaa, timizii sunt niste potentiali killeri in serie. Intotdeauna am crezut asta, mai in gluma, mai in serios.

    In general, persoanele foarte inchise sunt si foarte dubioase. Acum nu stiu daca toti, dar statistic vorbind, cei foarte inchisi in sine sunt deplasati si bizari.

    Ai sters cartile? Eu am sters circa 200 de carti pentru kindle. Ca sa continui sa le cumpar in forma fizica🙂 Pam pam.

    Apreciază

    • Nu ştiu ce să zic legat de criminalii în serie. Majoritatea sunt psihopaţi, iar ăştia din urmă, de fapt, sunt foarte carismatici, manipulativi şi teatrali. Ştii celebra replică a vecinilor consternaţi: „dar părea un om atât de de treabă şi amabil!!”. Criminalii timizi sunt mai degrabă de tipul celor „one big explosion”. Izbucniri violente care pot duce la moartea mai multor persoane.
      Dar despre ce vorbim, hihi. Şi eu sunt timidă şi m-au deranjat relaţiile de cauzalitate prezentate nonşalant şi fără argumente în respectiva carte. E clar că timiditatea sau alte inhibiţii în exces au la bază nişte probleme, dar asta nu înseamnă că timizii, ca şi categorie mai largă, sunt nişte potenţiale pericole😛

      Deci şi tu ai dat cu delete înainte😀 Motivul tău e mai bun, măcar ai şters nişte cărţi pe care ai de gând să le procuri oricum😛 Eu mă îndrept iar înspre bibliotecă, tot mai des😀

      Apreciază

Lasă un răspuns

