Licență

Standard

În ultimele două zile m-am mutat la o colegă, ne-am consiliat reciproc și am scris de zor la licențe. Am băut multă cola și cafea, nu știu dacă a fost o idee prea bună, ținând cont de faptul că mi-a scăzut tensiunea la un moment dat și am avut un atac de panică ieri, așa, din senin :))
încă lucrez la partea teoretică, pe care am de gând să o termin până mâine. Încă nu știu ce titlu va avea licența asta, dar să vă spun ce vreau să studiez: relația dintre strategiile de coping pentru care optează copiii și strategiile de coping la care apelează părinții pentru a-i ajuta pe copii, în situații generatoare de stări anxioase (scenarii cu stimuli din spectrul real vs imaginar). Mă mai interesează și niște diferențe de gen pe-acolo și să controlez ceva variabilă de care nu s-a prea ținut cont în studiile precedente (alea pe care le-am citit eu… și am citit muuuulte).

Licența mea e gata, de fapt! Mai trebuie scrisă doar :))

Am mai făcut un proiect de cercetare simpatic, care a presupus niște interacțiuni cu elevi de clasa a noua, săptămâna ce tocmai a trecut. Chiar mi-a plăcut, sunt simpatici și adolescenții. Trebuie să analizăm datele obținute, să facem transcripturi pentru ceea ce am filmat. Postere, flyere, ppt pentru prezentarea de miercuri.
Na, sper să am timp de toate. Din ceva motiv dubios, încă nu mă agit. Deși pentru joi mai am de făcut o prezentare, tot proiect de cercetare, dar pe autism, despre geniile muzicale care au autism de fapt. Am aflat niște lucruri interesante și despre subiectul acesta😀 Le voi împărtăși mai târziu, când se mai liniștesc apele, acum revin la strategiile mele de coping!

12 responses »

  1. Uau, ce tema tare. Pentru mine licenta a fost o reala placere. La fel si disertatia. Desi, recunosc, mai mult mi-a placut lucrarea de licenta. Sloganul publicitar, metafora imaginii de produs. Am recitit-o recent si inca-mi place. Adica asa cum nu prea se intampla cu lucrurile peste care au trecut ani buni.
    Sa ai spor si motivatie!

    Apreciază

    • Mersi! Lucrez acum la partea de metodologie, cea practică. E ok, am mai scăpat de unele prezentări/proiecte, intru de luni în sesiune, dar parcă e mai bine. Într-un fel abia aștept să se termine, într-un fel… nu🙂 Cred că înțelegi.
      E interesantă și tema lucrării tale de licență. Țin minte că prin anul II am făcut vreo 2 cursuri care au tratat aspectele astea ce țin de anunțuri/slogane publicitare și mi s-a părut interesant subiectul și atunci😛😀

      Apreciază

  2. Draga Iulia, recunosc sincer ca m-ai cam bagat in ceata cu aceste strategii de coping. Nu prea stiu despre ce e vorba, in ce constau ele, mi-ar placea sa faci si un mic rezumat, cand ai timp, lucrarii de licenta, aici pe blog.🙂
    Spor la treaba si mult succes!🙂
    Hm, cafea si cola, interesanta combinatie.😀 Nu am incercat-o niciodata. :))

    Apreciază

    • Foarte pe scurt, strategiile de coping sunt niste răspunsuri, niște acțiuni care au ca scop reglarea emoțională a trăirilor negative. Chiar dacă mai mult intuitiv sau poate mai lacunar, și copiii mici și foarte mici sunt capabili să apeleze la anumite strategii pentru a-și ameliora emoțiile negative, cum ar fi stările anxioase, de ex. Coping-ul e văzut ca un fel de mediator între un factor stresant și urmările expunerii la acesta.
      În românește, cea mai apropiată traducere pentru ,,to cope”, ar fi „a face față”.

      Cât de eficient ne-am dezvoltat aceste strategii, cred că face diferența între cumse descurcă fiecare dintre noi în situații stresante, problematice…

      Da, da, voi scrie câteva idei legate de licență, însă după ce voi termina cu ea, cred😛
      Mulțumesc, Nice!🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

