Un nou trecut

Standard
Un nou trecut

E ciudat. Ciudat când descoperi lucruri neştiute din trecutul tău. Şi nici măcar nu e vorba de trecutul tău, cât de trecutul altcuiva, trecut ce se împletea atunci cu al tău şi acum, azi, descoperi detaliile intersecţiilor de drum. Şi doare. Ne doare trecutul altora, ne dăm seama că noi nu existam acolo, că eram neimportanţi. Ne simţim trădaţi poate. Şi uităm pentru o oră, două, că simţim trădarea prin prisma prezentului. Că atunci nu era important şi nu ne interesau detaliile, că poate şi trecutul nostru loveşte în prezentul cuiva.

Uneori, descoperind trecutul, înveţi. Înveţi ce ar trebui şi ce nu ar trebui să faci şi aflând rădăcinile, poţi creşte planta mai eficient. Analizând un trecut exterior ţie (şi totuşi, pe care îl simţi atât de personal), ai, poate, şansa să observi niste pattern-uri de comportament defectuos, nu la tine, ci la altcineva. Şi să îţi dai seama stupefiat că te comporţi similar şi că nu e bine.

Ar trebui să se schimbe mult ecuaţia prezentă în momentul în care aflăm informaţii vechi? Ele nu mai sunt de actualitate, însă au contribuit la formarea necunoscutei X, să zicem. Noile vechi informaţii ar trebui să îmi schimbe viaţa? Şi prin ,,viaţa” mă refer chiar şi strict la ziua de azi. Căci m-am indispus aflând lucruri neştiute din trecutul meu. Şi mi se pare stupid, căci îmi dau seama cât de irelevant este şi cum, de fapt, aceste lucruri nu au făcut parte din viaţa mea – prin simplul fapt că nu le-am ştiut.

Şi dacă am impresia că trecutul cuiva mă doare, ar trebui să mă gândesc cât de mult îl doare pe ,,proprietar”.

8 responses »

  1. Buna seara Iulia! Ma bucur ca ai revenit pe aici! Ei bine, mi se pare normal ca astfel de descoperiri sa te tulbure, sa te dea putin peste cap, ai revelatii…
    Insa, trebuie sa faci un efort mare de tot ca sa lasi totul in urma: trecutul e trecut si acolo trebuie sa ramana. Trebuie sa invatam din el pentru a fi mai buni in viitor, dar sa nu il lasam sa vina cu noi in prezent. Asa ca nu ii da voie sa te afecteze, e acolo, departe, cu ani in urma ta. Lasa-l acolo.
    Fii fericita in prezent, zambeste si mai scrie-ne; mie imi face placere.

    Sa ai o seara sublima!

    Apreciază

    • Buna, Marin🙂 Da, cred ca asta e cuvantul… m-am simtit tulburata. Si tu ai dreptate, ajung tot mai des, in mod activ, la concluzia ca singura clipa reala e asta prezenta. In rest, trecutul si viitorul sunt constructe ale propriului psihic, si, desi reale in felul lor abstract, nu isi gasesc concretizarea in realitate.

      Multumesc, o zi minunuta iti doresc!

      Apreciază

  2. La noi se zice „inainte” la trecut. E un trib care zice la fel, acum am realizat de fapt ca si la noi se zice asa.🙂 De ce inainte? Pai inainte vezi, deci stii ce e, deci e ca trecutul, viitorul e inapoi ca nu stii ce e.😀

    Apreciază

    • Da, uite, chiar nu am acordat niciodata atentie modului in care facem referire la trecut🙂 ,,Inainte”. Expresie banala. Poate de-asta mi s-a parut asa tulburator, caci traim cu impresia ca stim ce a fost (ce este, hihi) inainte. Doar ca nu putem vedea chiar tot. Ne mai scapa unele lucruri.
      Iti dai seama daca nici inainte nu putem vedea bine, cat de greu e sa vedem.. inapoi :))

      Apreciază

  3. Nu stiu daca cele aflate iti pot schimba viata, dar cu siguranta aduc nelinisti, nasc semne de intrebare, intr-un cuvant, te dau peste cap. Te tulbura suficient de mult incat sa te determine sa te gandesti la viitor. Tu treci printr-o situatie inedita, eu as fi devastata daca mi s-ar intampla asa ceva. Nu in fiecare zi afli ceva despre trecutul tau sau al unei persoane care are legatura cu tine. E normal sa te marcheze.
    Iulia, ma raliez si eu celor spuse de Marin, ma bucur tare mult ca te-ai intors…acasa. Aici e locul tau, eu nu am niciun dubiu.🙂 O surpriza frumoasa ne-am facut azi.🙂 Ma rog, vad ca postul e din data de 3, eu abia acum l-am vazut.🙂

    Apreciază

    • Nice, nu am aflat ceva monumental de important sau devastator. Gandind la rece, faptul in sine nu schimba cu nimic prezentul, poate doar a influentat in vreun mod evolutia lucrurilor. Insa da, m-a dat peste cap, cum spuneam, pentru cateva ore, poate pentru ca a lovit in orgoliul meu sau in anumite sentimente actuale.
      Mi se pare interesant faptul ca daca aflam atunci, in urma cu cativa ani, nu cred ca ma afecta prea mult. Dar s-au schimbat datele situatiei, si afland acum, parca m-a ,,sacait” asa putin, suficient incat sa scriu despre. E un joc mental intre acum si trecut…
      Important e sa invatam lectia, oricat de incomoda ar fi ea si sa trecem mai departe🙂

      Nu pot sa promit ca voi fi foarte constanta.. Momentan, ma simt mai bine, sunt intr-o pasa mai buna si voi scrie curand si motivul pentru care m-am razgandit asa rapid, in decurs de o luna🙂

      Apreciază

  4. Acum depinde la ce te-ai referit fiindca articolul poate fi interpretat, insa eu o prefer pe urmatoarea… e mai usor sa inveti din greselile altora decat sa te dau tu cu capul de fiecare data :-p. astepti putin vezi ce se intampla si deja ai solutii sau macar posibile ecuatii scoase din schema.

    Apreciază

    • Ai interpretat destul de aproape de realitate, Pato😛 Nu pot spune concret despre ce e vorba, insa ma bucur ca se intelege mesajul totusi. Diferenta e ca eu deja m-am dat cu capul de cateva ori, poate de prea multe ori, insa mi-era greu sa vad imaginea de ansamblu (probabil de la lovituri, haha🙂 ). In momentul in care am aflat lucrurile astea si am observat cum si altcineva s-a comportat similar (bine, poate intr-un mod mai accentuat, nu stiu) si care au fost consecintele, parca m-am ,,desteptat”. A fost inconfortabil, dar ma bucur ca am avut ocazia sa invat ceva din asta.

      Apreciază

Lasă un răspuns

