>O cǎlǎtorie ecvestrǎ

Standard

>

   Am tot amânat manifestarea unui entuziasm care mocneşte în mine încǎ de luna trecutǎ. Am fǎcut asta cǎci nu mǎ pot bucura cu adevǎrat de incertitudini, partea mea raţionalǎ mǎ trage adesea de mânecǎ şi îmi aratǎ cǎ nimic nu e sigur, cǎ e mai sǎnǎtos sǎ aştept o confirmare şi apoi sǎ sar în sus de bucurie, decât sǎ trǎiesc o dezamǎgire prea cruntǎ.
   Acum, în ciuda unor obstacole care coincid cu ziua pe care o rezervasem entuziasmului meu, încerc sǎ mi-l pǎstrez, încǎ puţin, încǎ 12 ore. Terapie prin scris sǎ fie.
   In urmǎ cu vreo şapte ani, mi-am conceput şi eu o listǎ cu lucruri pe care aş vrea sǎ le fac în aceastǎ viaţǎ. Sunt multe, unele le-am bifat, altele sunt în aşteptare. Unele sunt lucruri mai abstracte, ce ţin mai mult de un stil de viaţǎ, decât de o anume experienţǎ unicǎ şi irepetabilǎ.
   Unul dintre aceste lucruri era sǎ învǎţ sǎ cǎlǎresc. Nu ştiu de unde am pasiunea aceasta pentru cai. Îmi plac, îi gǎsesc frumoşi, ca animale, ca spirit. Bunicii mei nu au avut cai niciodatǎ, nu am fost influenţatǎ de vreun film drag din copilǎrie sau de vreo poveste, de un personaj care m-a impresionat şi mi-a rǎmas în suflet.
   Insǎ, pe când aveam 5-6 ani, unchiul meu a fǎcut ceea ce bunica a numit atunci ,,Nesǎbuinţǎ, hǎbǎucule!!!”. Hǎbǎucul mi-a zâmbit complice, i-a zis bunicii cǎ are el grijǎ şi a continuat sǎ mǎ susţinǎ pe spatele unui cal tare blând. Flo se face vinovat, aşadar, pentru plantarea unui sâmbure de vis.
   Imi place natura şi, probabil, aceastǎ apropiere dintre cal şi om îmi revigoreazǎ acea înclinaţie şi dorinţǎ ca omul sǎ se întoarcǎ, mǎcar din când în când, la naturǎ. Când mǎ gândesc la cai, am imaginea acestor animale puternice, care aleargǎ libere, dar împreunǎ, în bǎtaia vântului. E mai degrabǎ o imagine idealizatǎ, cǎci realitatea, din pǎcate, e cu totul alta.
   Prin clasa a opta am avut ocazia sǎ repet experienţa. Am mers împreunǎ cu dirigintele şi încǎ vreo opt-nouǎ colegi la o herghelie de cai, undeva la marginea oraşului, un loc special amenajat pentru activitǎţi recreative alǎturi de aceste animale. Aveam emoţii cǎci nu ştiam dacǎ voi fi la fel de curajoasǎ precum am fost în urmǎ cu aproape zece ani. A fost superb şi mi-am promis sǎ repet experienţa, cât de curând.
   Uitasem de cǎluţii de pe lista mea, pânǎ luna trecutǎ, când s-a ivit o oportunitate absolut grozavǎ, pe care aproape cǎ am ezitat sǎ o îmbrǎţişez! Iatǎ-mǎ, aşadar, înscrisǎ la un curs de echitaţie, un curs ce se extinde pe 12 şedinţe + o ieşire ecvestrǎ alǎturi de întreg grupul de studenţi care au spus DA acestei experienţe. 
   Abia aştept, în sfârşit începem mâine! Poate e stupid ca un astfel de eveniment sǎ însemne atât de mult pentru un om, însǎ e unul dintre acele lucruri care ştiu sigur cǎ îmi vor aduce fericire, entuziasm, care mǎ vor face sǎ simt cǎ trǎiesc. Mǎ implic în totalitate în cam tot ce fac, poate aceasta e cauza faptului cǎ am trǎit atât de intens cele douǎ scurte experienţe. E un sentiment de nedescris, acolo sus, pe cal. E un spirit puternic cu care ajungi sǎ te armonizezi. Eşti în mişcare, în naturǎ, datoritǎ unei comuniuni spirituale între tine, ca om, şi acest animal, aceastǎ fiinţǎ vie, care respirǎ poate, în acelaşi ritm cu tine! 
   Mǎ aşteaptǎ o zi extremǎ mâine. Oribilǎ în prima parte, dar plinǎ de emoţii şi entuziasm în cea de-a doua parte…

16 responses »

  1. >femeia si calul … plecand de la povestile biblice ai zice ca mai degraba s-ar imprieteni cu sarpele, da' se pare ca totusi calul e preferat. motivele, citite/auzite de mine, ar fi cam asa: ochii, muschii (formele), pielea, forta … si nu in ultimul atasamentul animalului fata de om. amazoanele tre' sa fi fost oameni foarte fericiti din punctul asta de vedere … 🙂

    Apreciază

  2. >Ah, iata ca in sfarsit te-ai indurat de curiozitatea noastra si ne-ai dezvaluit misterul. 😛 Deci un curs de echitatie… 🙂 Iti inteleg entuziasmul pentru ca am trait si eu o astfel de experienta ecvestra tot in clasa a 8-a.Iti doresc sa treci cu bine de prima parte a zilei si sa te bucuri din plin in cea de-a doua. Have fun! 🙂

    Apreciază

  3. >@INTJPovestile biblice sunt… povesti 🙂 Bietul animal, cat are de suferit din cauza alegoriei. Sarpele mi se pare interesant, insa nu imi place modul sau de a se hrani, nu rezist dpdv vizual. Daa, caii au niste ochi tare frumosi si profunzi (probabil si datorita faptului ca sunt mai mari decat ai nostri). In rest, daca stai sa te gandesti, animalul asta a fost alaturi de om in cele mai dificile momente (vezi razboaie), de foarte mult timp… A! Stii filmul ,,Alexander" (the great) ? Cea mai emotionanta scena mi s-a parut prabusirea calului sau la pamant. Aproape am plans!

    Apreciază

  4. >@NiceMa bucur ca imi intelegi entuziasmul, caci o astfel de experienta poate avea un impact destul de mare, mai ales in copilarie 🙂 Nu vroiam sa fac din asta un mister, doar ca nu imi place sa spun lucruri despre care nu am minimul de certitudine. In acelasi timp, insa, imi statea pe limba. Greu, greu :)) De prima parte a zilei am trecut cu bine, partea a doua s-a lasat cu mult mult entuziasm si vanatai :)) Maine merg din nou, si sper apoi sa va pot impartasi din deja vasta-mi experienta :))

    Apreciază

  5. >Colorblissuco, mă bucur foarte mult pentru tine, să știi ! Sper să fie o experiență așa cum ți-ai dorit :*Pe de altă parte, nu pot să nu-mi exprim uimirea asemănării dintre noi două. Și mie îmi plac foarte mult caii, mi-am dorit mereu să urmez cursuri de echitație, dar nu îmi pot permite, deci va rămâne un long-term plan. Nu e stupid ca un astfel de eveniment să însemne ceva pentru un om, e firesc, pentru că PE TINE te fericește, izvorăște din tine, e dorința și pasiunea ta. Asta e tot ce contează, noi ceilalți ne raportăm la însemnătatea momentului prin stările și trăirile tale, deși le judecăm și prin filtrul propriu ( irelevant, oricum, că nu dă nimeni doi bani pe judecata noastră ). Eu mă raportez și din prisma similitudinii, deci suntem pe-aceeași lungime de undă 😀 Aștept să ne povestești mai multe, drăguțo !

    Apreciază

  6. >Dex, ca de obicei, esti sadic. As vrea sa iti arat fatza mea de om infuriat! Auzi acolo, cum sa spui asa ceva?! Dar ca sa te iau in serios, daca dadeau aroma aia specifica de mititei, dispareau de mult de pe planeta, parca nu stii ce specie mancacioasa suntem. Deci s-ar putea ca e invers!Tie iti place vreun animal ? Asa, de curiozitate 🙂

    Apreciază

  7. >Multumesc tare mult Misce, pentru vorbele tale :* Ma bucur ca mai descoperim lucruri pe care le avem in comun 😀 Din cauza preturilor am ,,uitat" si eu de asta pentru o buna perioada de timp, insa am prins o super oferta, la jumatate de pret. Am facut un efort, caci nu cred ca ma mai intalnesc cu ocazia prea curand. Sper sa reusesti si tu cat mai curand sa iti oferi o asemenea experienta, caci, indiferent cum o iei, este ceva extraordinar prin faptul ca te elibereaza pentru un scurt timp de toate grijile, gandurile, incetinesti putin ritmul 🙂 Da, am sa va spun mai multe, caci s-au intamplat deja atatea! 😀

    Apreciază

  8. >da cai sunt niste animale nobile si dupa parerea mea, mai buni, mai blanzi si decat cainii. Daca se zice despre caine ca este cel mai bun prieten al omului, ma intreb calul ce ar putea sa reprezinte?o experienta pe cinste sa ne povestesti, sper sa nu cazi!

    Apreciază

  9. >Da, foarte bine ai făcut, după părerea mea. 🙂 Apreciez întotdeauna curajul și efortul făcut de cineva pentru ceva NOU sau pt o dorință ce mocnește și stă să se îndeplinească, dar mai are nevoie de încă ceva, puțin, acolo. 😀 Ceea ce de multe ori este simplu … inițiativă.

    Apreciază

  10. >@PatoNobile, da, si mi se pare trist cand vezi cate un amarat de cal, cu urme de lovituri pe spate, slab, inhamat la ceva caruta anemica. Dar sa trecem peste asta. La asta ma gandeam si eu, caci el chiar a fost prieten al omului, de-a lungul istoriei. p.s Speri degeaba! :))

    Apreciază

  11. >@MisceDaaa, chiar aveam in minte si ceea ce discutasem la tine pe blog, legat de initiative, oportunitati. Am zis ca trec de pe modul ,,off", pe ,,on", dau din coate cu entuziasm si vedem ce iese 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

