>Petreceri…

Standard

>

   Nu ştiu dacǎ sǎ apreciez faptul cǎ sar dintr-o extremǎ în alta. Am vreo douǎ motive care m-ar putea deprima rapid şi vreo trei care m-ar putea entuziasma la fel de repede, dacǎ m-aş lǎsa dusǎ de val.
   Am fost la o petrecere pentru copii azi. Nu ştiu dacǎ petrecerea în sine m-a obosit sau toate pregǎtirile şi organizarea şi baloanele şi graba şi agitaţia. Copii rǎsfǎţaţi – sper sǎ nu uit de câte ori mi-am zis cǎ, dacǎ voi avea un copil, nu îl voi lǎsa sǎ ajungǎ aşa. Oricum, pe lângǎ cei rǎsfǎţaţi, au fost şi copii zglobii şi simpatici. Alergând dupǎ minge, mi-am dat seama cǎ am o condiţie fizicǎ tare slabǎ, comparându-mǎ cu Iulia de acum 2-3 luni.
   Copiii au atât de multǎ energie. Au fost azi la şcoalǎ, pânǎ pe la ora 3, iar de la 5 au venit la petrecere. Te-ai aştepta sǎ fie obosiţi, liniştiţi, dupǎ atâtea ore de şcoalǎ, dar nuuuuu. Au fost atât de agitaţi, atât de energici ! In timp ce pictam sau ţopǎiam cu ei prin salǎ, mǎ gândeam cu şcoala nu reuşeşte sǎ le canalizeze energia. Pe bǎncile şcolii, copiii adunǎ frustrare şi scǎpând la un party micuţ, se agitǎ, sar, ţipǎ, aleargǎ, uitând de bunele maniere, uitând sǎ ţinǎ cont de cei din jurul lor. Poate ar trebui ca şcoala sǎ le ofere, mǎcar celor din clasele I-IV, un program recreativ zilnic, un interval de timp în care sǎ se joace, sǎ alerge, sǎ fie copii!
   Dar destul despre copii. Veşti :  am luat deciziile alea, şi sunt bune, cred şi sper eu. Mǎ aşteaptǎ o experienţǎ tare frumoasǎ, o chestie pe care mi-o doream de când aveam 6 ani, iar acum am ocazia sǎ mǎ bucur de ea, voi scrie mai multe în altǎ zi. Altceva… sǎ zicem cǎ am planuri mari. Vreau sǎ scap de vreo douǎ-trei persoane din viaţa mea, sǎ le tai din relevanţǎ şi impact.
   Momentan ar trebui sǎ îmi dau vopseaua jos de pe faţǎ, dar mi-e o lene teribilǎ. Am menţionat somnul? Mi-e somn.
9 răspunsuri »

  1. >Color, nu imi place cand esti asa misterioasa.Copii asa sunt ei inclusiv la scoala, fratele meu de exemplu care are 12 ani asa a fost dintotdeauna si acasa si la scoala.Off, asta cu scapatul de unele persoane e cam greu, am incercat si eu si dupa foarte multe stradanii mi-a iesit.Depinde de cat de detrminata esti, daca involuntar te intalnesti cu ei si cat de mult rau ti-au facut.

    Apreciază

  2. >Oh, sunt convinsa ca cei mici nu stau foarte cumintei si linistiti nici la scoala, in timpul orelor. Nu mai zic de pauze… Eu am un baietel care locuieste in apartamentul de deasupra mea si tropaie,tipa(zbiara, mai precis) fuge si plange cat e ziua de lunga. Intr-una din zilele trecute eram in piata si dintr-o data atentia mi-a atrasa de urlete ingrozitoare de copil, m-am uitat in directia din care veneau si ce crezi ca am descoperit? Era chiar micutul meu vecin impreuna cu bunicii sai…la plimbare. 😉 Evident ca cei din urma nici nu se sinchiseau, mergeau de parca nimic nu s-ar fi intamplat, in timp ce copilul plangea de mama focului. Pana la urma, la scoala, un elev petrece in jur de 4 ore pe zi, chiar crezi ca se poate face educatie adevarata in acest interval?Asteptam cu mare interes articolul despre experienta minunata ce urmeaza s-o traiesti. Personal m-ai facut tare curioasa. 😛

    Apreciază

  3. >Coeur, sunt convinsa ca e greu sa ,,scapi" de unele persoane, chiar foarte greu, insa marturisirea ta, reusita ta, nu poate decat sa imi dea sperante momentan. Deci, se poate! 🙂 Persoanele in cauza nu mi-au facut un rau direct prea mare, ci mai degraba mai multe fapte rele, care adunate, m-au doborat la un moment dat. Simt ca inot in noroi la infinit daca le mai las sa detina un rol semnificativ in viata mea. Si pun stop. Voi continua sa le vad, asta nu prea pot schimba in urmatorii 2 ani, cel putin, insa e vorba de contactul real social pe care il am cu ele. Nu cred ca ma va deranja imaginea lor vizuala la orizont, insa interactiunea vreau sa o limitez cat mai mult posibil 🙂

    Apreciază

  4. >Pato, copiii imi plac mai mult decat adultii, deci pentru mine e mai ok sa lucrezi cu ei. Ma ,,sacrific" si pentru ca am nevoie de niste bani in plus, nu doar pentru ca mi se nazare mie sa alerg vineri seara dupa prunci printr-un restaurant :))

    Apreciază

  5. >@NiceMicutul tau vecin imi pare a fi o intruchipare a celebrului Domn Goe :)) – cel putin descrierile tale in ceea ce-l priveste ma trimit cu gandul la personajul cu pricina, nu stiu de ce :)) Educatia micutilor trebuie sa vina din familie, clar, si e gresit sa ne asteptam ca scoala sa faca asta. Bunele maniere le inveti in sanul familiei, oricat ti-ar impune regulile scolii un anume comportament, nu au acelasi efect daca l-ai insusit deja de acasa. Eu ma gandeam mai mult la implementarea unor activitati recreative, daca nu zilnice, macar o data- de doua ori pe saptamana, mai speciale, pentru copii. Ma gandesc la fenomenul acesta care tot ia amploare – copii cu ADHD. Stii care e una dintre terapiile propuse pentru asta? Activitati in aer liber, in natura. Copiii din ziua de azi petrec prea mult timp inchisi intre patru pereti, fie la scoala, fie acasa, iar energia lor nu este niciodata pe deplin consumata, as zice ,,investita" intr-un mod pozitiv… La program normal, stau cam 4 ore la scoala, cei din clasele I-IV. Dar sunt multi care stau la scoala la program semi-internat, adica pana la ora 3-4. Era cazul si copiilor de vineri, care dupa o zi de scoala lunga, la sfarsit de saptamana, au venit si s-au agitat incontinuu pana la ora 9 cam asa. Din pacate nu e energia aceea specifica copilariei, mi-a parut mai mult agitatie continua… Oooh, abia astept sa impart asta cu voi!! De vreo luna imi tot vine sa spun la toata lumea, insa nu a fost o certitudine pana acum. Abia vineri s-a confirmat si maine voi afla mai multe detalii 😀

    Apreciază

  6. >Mi-e si frica sa-mi imaginez, sper ca nu ne anunti ca ai castigat o bursa si pleci pentru o perioada in strainatate? :DDa, se pare ca ai identificat corect cauza comportamentului lor expansiv (sa-l numim asa)in societate, spre deosebire de copiii de altadata, care-si petreceau mai tot timpul liber afara, alergand, jucandu-se si consumandu-si astfel energia, cei de azi stau ore intregi pe net…

    Apreciază

Lasă un răspuns

