>Bǎiatul din spate

Standard

>

   Interacţiunea dintre bǎrbaţi şi femei o gǎsesc uneori amuzantǎ, alteori pateticǎ, uneori tristǎ, alteori interesantǎ şi frumoasǎ. Mi-a atras atenţia un micuţ eveniment zilele acestea, un eveniment care mi-a declanşat o oarecare pǎrere de rǎu pentru reprezentanţii sexului opus.
   Dau timpul înapoi… E noiembrie, una dintre acele zile ploioase care îmi creeazǎ o stare de somn şi înfrigurare a sufletului. În amfiteatrul facultǎţii, mǎ simt protejatǎ de vântul furios de afarǎ. E gǎlǎgie, conversaţii inutile, tineri care gesticuleazǎ exagerat, tineri care stau tǎcuţi, timid. Unii socializeazǎ, alţii au ridicat ziduri în jurul lor. Colegul meu de discuţii încǎ nu a ajuns, aş vrea sǎ mǎ fac micǎ, sǎ nu mǎ vadǎ nimeni, sǎ nu fiu nevoitǎ sǎ zâmbesc amabil, sǎ dorm. Frânturi de conversaţii îmi ajung la ureche. Sunt stupide, cele mai multe, amuzante în acelaşi timp, forţate – în general. Nu le mai dau atenţie, mǎ plictisesc. O voce insistǎ, însǎ, sǎ se facǎ auzitǎ şi înţeleasǎ în mintea mea. E bǎiatul din spatele meu, care discutǎ cu un alt coleg. Conversaţiea e interesantǎ, vizeazǎ natura umanǎ, din diverse perspective. Celǎlalt coleg pune întrebǎri din când în când, mai completeazǎ sau contrazice câte o idee. Bǎiatul din spatele meu mi se pare inteligent. Nu ştiu dacǎ e, dar cel puţin conversaţia lor nu mǎ plictiseşte. El gândeşte înainte de a vorbi, îşi pune probleme, se întreabǎ, cautǎ explicaţii. Mi se pare un spirit puternic, hotǎrât, inteligent. În pauzǎ, îl şi vǎd. E un tip normal, nici prea frumos, gen pǎpuşǎ, şi nici urât.
   Revenind la prezent, sǎptǎmâna aceasta l-am revǎzut. De data aceasta, stǎteam eu în spatele lui. Un curs plictisitor. Colega ce stǎtea lângǎ mine (ne cunoaştem din liceu) era plictisitǎ, agitatǎ, somnoroasǎ, dar distratǎ. Profesorul are obiceiul de a condimenta cursul cu glume sau asociaţii simpatice de cuvinte. Râdem, mai conversǎm stupid pe seama glumelor lansate de prof. Bǎiatul din faţǎ intrǎ în vorbǎ cu noi. În ,,vorbǎ”, vorba vine. Semi-fraze, cuvinte cheie, spuse semi-şoptit. Glumeşte şi el, intenţia e sǎ ne facǎ sǎ râdem. Şi reuşeşte, are inspiraţie ce-i drept.
   Dar, în momentul acesta, ia naştere un fenomen interesant. Poate pare exagerat spus, dar efectiv simt cum atitudinea colegei mele faţǎ de el se schimbǎ, cam radical. Dacǎ pânǎ acum, era tipul simpatic şi drǎguţ din faţǎ, acum devine un fel de cǎţeluş, numa’ bun pentru amuzament. Mǎi, şi e contagioasǎ atitudinea asta! Mai cǎ mǎ cuprinde şi pe mine, doar cǎ o resping politicos. Îmi dau seama şi de ce se întâmplǎ asta. Bǎiatul nu doar cǎ a facut primul pas pentru a socializa cu noi, dar l-a fǎcut şi pe al doilea, a continuat. Partea interesantǎ este cǎ el nu a dat-o în penibil, chiar avea glume bune, era spontan, amuzant, de treabǎ, şi, dupǎ cum spuneam, e un tip ok, nu frumuseţea în persoanǎ, dar ok. Care e problema atunci ? Instinctiv, femeia simte cǎ îl are la picioarele ei şi cǎ îl poate dresa dupǎ cum îi taie ei capul. Ceea ce şi face, începând cu a râde pe seama lui, începând cu aerul de superioritate ostentativ, care pe mine începe sǎ mǎ sâcǎie momentan. Cǎmaşa lui are o micuţǎ gaicǎ în spate, iar colega considerǎ amuzantǎ încercarea de a agǎţa un pix de spatele lui. Îmi dǎ coate pentru a râde de… (?). Cursul devine brusc mai interesant. Ii dǎ coate celeilalte colege şi se amuzǎ împreunǎ. Tipul îşi dǎ seama de ce râd fetele, dar se preface cǎ nu observǎ, deşi zâmbeşte relativ amuzat, un semi-zâmbet.

   M-a deranjat evenimentul în sine. Cum a ajuns bǎiatul inteligent, stǎpân pe sine, amuzant, carismatic sǎ fie obiectul de distracţie al unei individe net inferioare lui ? Revenind la ideea iniţialǎ, acesta e unul dintre motivele pentru care îi compǎtimesc pe bǎrbaţi. Cǎci bǎiatul cu pricina nu e vreo excepţie. Şi ştiu cǎ e vorba de instincte, cǎ ele l-au subjugat. In conversaţia la care am asistat prin noiembrie, interacţiona cu un alt bǎrbat. Era liber în gândire şi exprimare. Acum, interacţiona cu persoane de sex opus. Deşi nu a dat în penibil absolut deloc (ceea ce e de apreciat), nu mai avea acea hotǎrâre în fiinţǎ, acea siguranţǎ şi libertate pe care le observasem şi apreciasem prima datǎ la el. Era ca un copil, un copil simpatic, amuzant, spontan, inteligent, dar copil. Expresia ,,s-a fǎcut mic” se potriveşte de minune. Şi sunt atâţia alţii asemeni lui, doar mi se pare trist oarecum.   

32 responses »

  1. >De-aia îmi vine să le trag o bătută bună femeilor, câteodată … să-și revină din prostiile astea. Frumos articol, Colorblissuco, mi-a plăcut.

    Apreciază

  2. >Prostii, probabil a colegei tale i se parea ca este interesanta facand asta. Vezi tu, unii oameni vor sa iasa in evidenta, incercand sa isi loveasca aproapele cumva. Mai sunt unele femei si chiar barbati, care atunci cand vor sa iasa in evidenta ori isi bat joc de ceneva ori (intr-o relatie) incearca sa se vaite aiurea (uite ce imi face, uite ce imi zice) fara un motiv anume, ci doar asa, de dragul atentiei. Probabil colega ta cam facea un mic exces de prostie, probabil credea ca este vreun muflon, probabil neintelegand ce filozofa cu ceva timp in urma despre natura umana o fi crezut ca vorbeste prostii.

    Apreciază

  3. >am întâlnit des asemenea cazuri… mă irită când văd uneori cupluri în care el/ea e mult mai superioar/ă(mă refer la gândire, modul de a vorbi, de a socializa)….și totuși sunt un cuplu, îmi e destul de greu să îi înțeleg…e straniu cum unii devin niște marionete :((

    Apreciază

  4. >Ai adus aminte de faza cu "femeile vor sa ii dreseze pe barbati" sa ii dreseze e mult spus dar sa ii schimbe parca suna mai bine mai frumos si asta e cuvantul care reprezinta aceasta inclinatie a partii feminine, intrebarea e de ce?Poate baiatul prin inteligenta, intuitia si alte astea care zici ca dadea dovada a inteles ca tipa este "net sub ceea ce poate exprima el" si s-a coborat la nivelul ei. Sti si tu ca socio-pediatrii (sper ca am nimerit bine profesia indeamna parintii sa se coboare la nivelul de gandire al copiilor lor…asta implicand si la nivelul lor fizic de asta cand vorbesti cu un copil e frumos sa te lasi pe vine sa se simta copilul sigur pe el si sa nu fie intimidat de postura persoanei cu care interactioneaza. E doar o parere! Este posibil ca in preajma unor fete dragute, simpatice si frumoase sa se fi intimidat se intampla dese ori ca fiind un grup de baietii in toiul unor discutii aprinse sa treaca o don'soara cu tocuri, trasa prin inel si care merge apasat sa puna stop dialogului:))

    Apreciază

  5. >Cum femeile n-au simtul umorului trebuie sa compenseze cu ceva in situatiile in care ar fi potrivit, si atuci epateaza prin stupizenii copilaresti.p.s. Stiu ca nu toate sunt asa, dar e mai amuzant daca generalizez.

    Apreciază

  6. >Probabil fata era mai tarancuto-cocalara, asa. Oricum, e si vina lui, ca nu a luat-o mai tare putin. Nu e bine sa lasi pe cineva sa rada de tine, chiar daca e fata. Si chiar cu chestii mici.

    Apreciază

  7. >@carbonaruIntuiesti bine, cam asa e fata. Asta mi s-a parut deranjant, faptul ca ea chiar il lua de fraier, si el nu a reactionat in vreun fel. Probabil s-a simtit prost si a preferat sa nu mai zica nimic.. Insa tocmai de la chestii mici si marunte incepe sa ti se zdruncine increderea in propria persoana.

    Apreciază

  8. >Dex, esti amuzant, haha😛 :)) Adevarul e ca nu avem acelasi simt al umorului precum voi. Dar ca sa generalizam in general, unii (si barbati si femei) au un umor penibil. Mie chiar nu mi se parea amuzant ce facea ea, dimpotriva, mi-era jena. p.s si eu mai fac stupizenii copilaresti, uneori… :)) Dar nu stupizenii care ar leza demnitatea unei alte persoane🙂

    Apreciază

  9. >@CaduDa, se simtea interesanta si importanta. Caci atentia pe care el ne-a acordat-o, ea a interpretat-o ca pe o dovada de slabiciune din partea lui. Si nici macar nu cred ca a constientizat ca s-a raportat diferit la el. Pe ea o stiu de ceva timp si nu ma mira comportamentul ei, insa mi-a parut rau de el. Colega mea nu asistase la discutia respectiva din noiembrie, cred ca acum l-a vazut prima data. Oricum, ma indoiesc ca i-ar fi apreciat calitatile intelectuale…

    Apreciază

  10. >Coeur, da, exista cu siguranta si numeroase cazuri inverse. Cred ca toti le observam, sub o forma sau alta, in jurul nostru… In cazul femeilor e putin diferit, cred ca partea afectiva isi spune aici cuvantul, emotiile, sentimentele sunt cele care le fac sa devina ,,micute''…

    Apreciază

  11. >Sunny girl, In cazul cuplurilor cred ca e putin diferit. Discrepanta nu e intotdeauna foarte mare (si daca e, nu rezista cuplul in timp prea mult), si de obicei ii leaga alte lucruri… hobby'uri, pasiuni, amintiri comune, obiceiuri etc. Insa orice lucru are un inceput, care daca e lasat sa evolueze poate duce spre bine, sau spre rau. Asa ajung unii marionete, treptat.

    Apreciază

  12. >Pato, ,,a dresa" e poate un cuvant prea dur, ai dreptate :)) Imi place intrebarea pe care mi-ai/ti-ai pus-o. De ce aceasta inclinatie de a schimba, educa, dresa (nah!) barbatul ? Momentan imi vin in minte doar instinctele materne innascute, pe care femeile le au in general. Ca viitoare mama, se presupune ca femeia ar detine niste abilitati si ar manifesta anumite tendinte. Poate aici se incadreaza si nevoia de.. educare a barbatului. Partea proasta este ca unele nu au si calitati pedagogice, si prin educare si schimbare, inteleg ,,a fraieri", ,,a manipula", ,,a modela dupa bunul plac". Baiatul a constientizat abia spre sfarsit ca e luat drept catelus si a preferat sa zambeasca tolerant, oarecum. Atat. Dar e destul de plauzibil ce zici tu… Si totusi!! De ce sa te cobori la nivelul unei zapacite? Bine, stiu si de ce, dar ma vei suspecta ca as face parte din ceva secta freudiana :)) De asta spun ca va compatimesc uneori, caci e oarecum nedrept sa te simti intimidat (si sa te lasi calcat in picioare) de o fata doar pentru ca arata bine, e atractiva, frumoasa, sau doar pentru ca e fata si atat. Bine, balanta se echilibreaza in alte aspecte, unde e nedrept pentru noi, dar asta e alta poveste🙂

    Apreciază

  13. >Poate e un baiat cu prea mult bun simt(exista si din astia) care nu a vrut sa faca din tantar armasar. Cat despre atitudinea fetei…prefer sa ma abtin. Dar are timp sa se mauturizeze…😉

    Apreciază

  14. >@ Sunny girl Ai mare dreptate!!!! Cel mai naspa este atunci cand cei din cuplu se inteleg foarte bine cand sunt doar ei, iar cand se intalnesc cu prietenii unul din ei face "mishto" de celalalt. @ ColorRespectul sau bunul simt nu mai reprezinta nimic pentru noi. Un fleac!Aici cred ca este vorba doar de frustrare. Ipocriti, faci misto de el si in gand iti pare rau ca o faci, dar nu incetezi, continui, apoi iti ceri scuze si iar o iei de la capat.

    Apreciază

  15. >Oh, are mai multe bube🙂 Dar m-au incantat asa mult florile si ideea de primavara, incat le-am ignorat cu desavarsire. Ti-am spus ca eu sunt mai agramata decat tine cand vine vorba de partea tehnica a blogului🙂 imi doresc si eu butonul magic, dar habar nu am ce si cum. Am cautat putin pe internet, si nu prea m-am lamurit. Am incercat un program la un moment dat, dar era oribil. O alta buba la tema este faptul ca toate imaginile pe care le-am ,,centrat" in postare, acum s-au latit… cat China! (vezi articolul despre ochi). Ar trebui sa caut si niste fatzuci galbene la un moment dat… Tema o voi mai schimba, ma gandesc sa nu incerc sa scriu mai mare, caci la urmatoarea tema va aparea scrisul gigantic :))Sunt teme frumoase pt blogspot, da, dar au multe problemute, pe care eu nu prea stiu sa le corectez dupa bunul plac🙂

    Apreciază

  16. >Pai nu cred ca exista tema fara bug, eu am gasit unele fantastice in aparenta, dar dupa un studiu mai atent, s-a instalat repede dezamagirea. Acum am gasit una superba, dar e de vara, cu o plaja frumoasa, mult nisip, culori vii, poze. Abia astept sa se faca mai cald s-o pot folosi. Cat despre minusurile actualei tale teme…le-am sesizat si eu, ca am ochiul format de atata timp, dar pana la urma, cum spuneai si tu, florile alea te fac sa uiti de ele…😉

    Apreciază

  17. >"Cum a ajuns bǎiatul inteligent, stǎpân pe sine, amuzant, carismatic sǎ fie obiectul de distracţie al unei individe net inferioare lui ?" … simplu: (el) "a vrut" ceva. iar acum continua rationamentul cu texte "clasice" gen: "vreau sa ma iubeasca", "vreau sa ma respecte", etc. …

    Apreciază

  18. >Frumos articol dar cei care sunt calcati in picioare de femei nu sunt barbati, imi pare rau ca zic asta. Interesant, hazliu, carismatic si stapan pe sine poate fi si un pokemon pana la urma -_-

    Apreciază

  19. >@FanatikMa bucur ca ti-au placut randurile de mai sus, bine ai venit pe-aici🙂 E putin dur spus ca ,,nu sunt barbati", insa intr-adevar in momentul respectiv isi pierd din demnitate, ca persoana. Hihi, nu am mai intrat de mult timp in contact cu ideea de ,,pokemon"🙂 Or fi si ei interesanti, din perspectiva studierii unui specimen aparte😀 In cazul de fata, pe baiat il ducea si mintea, imi parea (imi pare si acum) un om inteligent, nu doar interesant, carismatic etc.

    Apreciază

  20. daca esti ingaduitor cu un om care te jigneste si nu-i raspunzi cu aceeasi moneda , nu devii mai prostut sau fraier dupa cum cred unii , ci tocmai acest lucru este o dovada in plus ca ii esti superior .
    Este foarte usor sa raspundem raului cu rau
    Reactia ta este tipic feminina , insa un barbat are mai multa rabdare cu micile slabiciuni ale sexului opus . Sunt sigur ca altfel ar fi reactionat daca gluma o facea un coleg.

    Apreciază

    • Adevarul e ca nu, nu devii mai fraier, insa, daca se intampla in mod repetat (uneori, nici nu e necesara vreo repetitie), ajungi sa fii luat de fraier. Si la fel de adevarat e ca probabil nu conteaza, caci parerea persoanelor care te iau de fraier doar pentru ca ai bun-simt si ingaduinta nu prea ar trebui sa conteze.
      Dar Crip, nu e vorba de a raspunde raului cu rau, nu trebuie neaparat sa ripostam prin rau. O aluzie demna sau o simpla atragere a atentiei e de cele mai multe ori suficienta. Astfel, s-ar echilibra putin situatia si astfel de comportamente nu vor fi incurajate.

      Probabil ca e reactie tipic feminina :)) Insa eu nu inteleg de ce statutul de femeie mi-ar permite sa ma comport asa cu un barbat, bazandu-ma pe ideea ca ,,un barbat are mai multa rabdare cu micile slabiciuni ale sexului opus”.😛

      Apreciază

Lasă un răspuns

