>Pe un pod mişcǎtor

Standard

>

   M-am întors în Cluj, dar mintea mea încǎ aleargǎ în toate direcţiile, în ciuda eforturilor mele de integrare în cotidian. Cred cǎ nu are sens sǎ închid toate uşile şi sǎ mǎ blochez. Ultima sǎptǎmânǎ m-a afectat mai mult decât mǎ aşteptam, am descoperit noi culmi ale ipocriziei umane, mi-am reamintit cǎ am unele idei fixe de care poate cândva mǎ voi elibera (sau nu), mi-am reamintit de ce nu merg la bisericǎ şi de ce nu suport încǎperile aglomerate.
   Am vǎzut Moldova acoperitǎ de un strat frumos de zǎpadǎ. Am admirat fulgi mari şi pufoşi de zǎpadǎ. Am râs pânǎ m-au durut ochii de obosealǎ, am râs pânǎ am aprins o scânteie micuţǎ de speranţǎ… încǎ e acolo, am râs pânǎ am adormit. Suntem interesanţi noi oamenii, e incredibil cum putem râde cu toatǎ fiinţa, deşi sufletul ni se destramǎ în mii de bucǎţele.
   Înainte sǎ ajung în Cluj, m-am oprit şi la buni. Mi-am murdǎrit cizmele prin eternul noroi de primǎvarǎ, de la poartǎ la colţul scǎrilor. Am ajuns lângǎ buni şi am prins-o de mânǎ. O cǎrǎmidǎ parcǎ mi s-a luat de pe suflet în acel moment. Buni zâmbea. Mǎ aştepta cu tocǎniţǎ şi mǎmǎligǎ, ştie ea cǎ la oraş nu mǎnânc aşa ceva. Bunicul se confruntǎ cu primele semne de îmbolnǎvire din întreaga lui viaţǎ… îl doare spatele, un omoplat, mai simte cǎ îl ,,strânge” în zona inimii, dar nu inima. Dupǎ cum a descris, pare o nevralgie. Am avut şi eu…(deja!! El are 65 de ani.. eu abia 20). Dar e speriat, nu i s-a mai întâmplat aşa ceva, bunica îmi zâmbeşte cu acea complicitate pe care o recunosc de când aveam 3-4 ani. Bunicu’ se uitǎ la o telenovelǎ, se enerveazǎ pe un personaj negativ, nu înţelege cum poate fi ,,aia” atât de fraierǎ etc. Bunica zâmbeşte din nou…
   Am aţipit… Cât o fi trecut? 10 minute, o orǎ? Trebuie sǎ plec, e deja târziu…
   Ajung acasǎ… dar parcǎ nu mai e ,,acasǎ” de mult. Teribile ultimele 10 zile. Care o fi soluţia? Ştiu cǎ e sub nasul meu, dar nu o vǎd, o intuiesc doar.. şi e atât de abstractǎ. M-am sǎturat de abstract. Vreau sǎ o arǎt cu degetul.

9 responses »

  1. >Pato, nu a fost tocmai o deconectare si nu prea o doresc nimanui… Daca vrei, o numesc deconectare fortata. Desi nici nu mai stiu care e momentul de conectare si care de deconectare. Dar inteleg la ce te gandeai, nici statul acasa nu prea prieste. Fa o micuta plimbare in weekend, prin zona, te recreezi putin, respiri aer curat🙂

    Apreciază

  2. >Dex, ma bucur ca am revenit. Ma bateau gandurile sa ma ascund intre pereti imaginari si sa raman acolo. Cred ca de data asta m-au confuzat (mda) ei pe mine :)) Si tot eu am fost aia care nu intelegeam ce se intampla acolo! Oricum, probabil au fost si ei confuzi cand NU am vorbit cu ei (prea mult) :)) A, au fost si exceptii.. Doua.

    Apreciază

  3. >In fiecare zi descoperim noi culmi ale ipocriziei, oare nu ne invatam niciodata minte? De ce ne imaginam mereu ca maine va fi mai bine, cand stim precis ca e imposibil?😦 Cred ca toti avem idei fixe, unii mai multe, altii mai putine.Important e sa nu le impunem si altora…sa nu-i judecam doar pentru ca ei gandesc diferit.Hm, niciodata nu am fost capabila sa rad cu toata fiinta cand sufletul imi plangea. Poate ar trebui sa lucrez putin in sensul asta…

    Apreciază

  4. >Nice, nu ne invatam minte caci speram, apoi uitam si o luam de la capat. Ne lovim iar de aceleasi ziduri si ne revolta lucruri pe care le stiam deja.. Nu e chiar imposibil ca maine sa fie mai bine, doar ca e foarte greu sa iesim din cercul in care ne invartim. Iar pentru a schimba ceva, trebuie sa facem ceva diferit,sa alegem o alta cale.. ,,.Important e sa nu le impunem si altora…sa nu-i judecam doar pentru ca ei gandesc diferit." – ce ai spus tu aici le-as da unor anumiti oameni sa scrie de o mie de ori, pana retin. Ideile mele fixe ma privesc strict pe mine si nu ii afecteaza pe altii, insa ma revolt cand incearca ei sa mi le ,,smulga", doar pentru ca ideile lor fixe li se par mai ,,potrivite". Nu stiu sigur sigur daca ar trebui sa iti dezvolti ,,arta" de a rade chiar si atunci cand sufletul iti plange. Dintr-o anume perspectiva, s-ar numi falsitate sau.. nu stiu, un fel de minciuna. Si probabil asta si este, iti minti corpul. Din alta perspectiva, e oarecum sanatos.. Caci comportamentul si corpul influenteaza si ele sufletul si mintea, nu doar invers. Mie mi-a prins bine, dupa cum ziceam, am.. m-am agatat de speranta. Acum depinde de fiecare, de cat de bine se cunoaste si unde pune limitele…

    Apreciază

  5. >Nu-i nimic, Dragos, oricum nu sunt un fan al poeziei🙂 La ce vreau sa gasesc solutie? La intreaga situatie in care ma aflu momentan, care a devenit o suma de probleme. Partea buna e ca inca le vad ca pe niste probleme, deci se presupune ca au o rezolvare. Nici macar nu e vorba de mine, doar de mine. Solutie pentru situatia in care e prietenul meu, situatie care pare destul de.. fara iesire, doar ca eu nu imi pierd speranta nicicum.., apoi solutie pentru situatia in care se afla mama mea. In ambele cazuri, e vorba de starea lor de sanatate, plus cateva aspecte mai urate din viata lor personala. Cateva aspecte s-ar putea rezolva cu bani, insa eu merg la facultate, iar banii din mini'jobul meu nu prea sunt siguri si nici multi. Si cele care pot fi rezolvate cu bani, sunt cele simpatice. Cat despre solutii strict pentru mine.. e vorba tot de sanatate, de haosul din jurul meu, presiunea unor lucruri pe care trebuie sa le duc la buna indeplinire. Stiu ce am de facut, dar nu stiu CUM, caci simt ca nu mai pot. Iar eterna incurajare pe care mi-o dau (,,va fi bine, fac eu CUMVA) nu prea ma mai incanta, chiar deloc. Cumva, cum? Asta vreau sa aflu, probabil ii voi da de capat, dar as vrea cat mai rapid si cat mai concret.

    Apreciază

  6. >Am citit postarea ta catre Dragos si m-a impresionat. Iti doresc din suflet ca primavara ce tocmai a sosit sa-ti dea forta necesara rezolvarii cu bine a problemelor ce te framanta. Si multa sanatate tuturor!

    Apreciază

Lasă un răspuns

