>Mâini pentru muzǎ

Standard

>

(Aceasta este o mare parantezǎ.

În ultima sǎptǎmânǎ am luat parte curajoasǎ la un antrenament al nervilor. Am internet la stick, iar. Evident cǎ nu mi-am achitat factura la internetul meu drag şi m-am vǎzut nevoitǎ sǎ recurg la planul B. Am învǎţat sǎ am rǎbdare dacǎ îmi doresc sǎ citesc un blog, dacǎ doresc sǎ îmi verific mailul, dacǎ doresc sǎ trimit un mail, dacǎ vreau sǎ caut informaţii utile pe internet. Am învǎţat sǎ fiu mai eficientǎ, cǎci nu îmi permit sǎ pierd timpul cu pagini de internet inutile. Nu ştiu dacǎ îmi prinde bine sau nu experienţa. Eu sunt impulsivǎ şi aceastǎ aşteptare continuǎ pentru a obţine ce vreau mǎ scoate din sǎrite zilnic. Simt cum îmi clocoteşte sângele (şi eu care mǎ plângeam nu demult cǎ nu îmi simt sângele prin vene…). Adevǎrata inconvenienţǎ este faptul cǎ nu am acces aşa uşor şi rapid la muzicǎ pe youtube. Nu-i nimic. Antrenǎm nervii, educǎm rǎbdarea. )
In altǎ ordine de idei, ieri se uita mama la tv şi am auzit un fragment de ştire care m-a fǎcut sǎ îmi plantez un rânjet tâmp pe faţǎ. Pe 15 ianuarie îl sǎrbǎtorim pe Eminescu, da ? Ei bine, am ratat denumirea oraşului, cǎci eu aud în principiu ce vreau, nu ce sunǎ. In ceva orǎşel din România, se pare cǎ în fiecare an, înainte de aceastǎ datǎ, cineva distruge muza marelui poet. E o statuie a poetului şi se pare şi a muzei sale. An de an mâna muzei este distrusǎ, statuia fiind ornatǎ cu semne obscene. Faptul m-a amuzat. Am încercat sǎ îmi imaginez posibile motive pentru care un individ ar dezvolta o astfel de obsesie distructivǎ. Ce ai omule cu muza poetului ?
Evident, nu faptul în sine m-a tâmpit. Ci mǎsurile luate de autoritǎţi… Cicǎ într-un an (anul trecut ?), cunoscând obiceiul distructiv al cetǎţeanului neidentificat, autoritǎţile s-au gândit sǎ fabrice mâini de rezervǎ ( ?!?!?!?!?!?!) pentru muzǎ. Da, e mult mai uşor decât sǎ instalaţi o camerǎ de filmat şi sǎ aflaţi identitatea frustratului. Faceţi mâini de rezervǎ. Încurajaţi copilul sǎ strice tot, cǎci mǎmica şi tǎticu au bani şi cumpǎrǎ altele. 
Cam atât, nu ştiu cum altfel sǎ îmi manifest uimirea. Zâmbetul a persistat.

10 responses »

  1. >Sunt confuzat! Cu ce e de vina mana? Daca muza era identica cu mana poetului mai intelegeam, distrugeai mana, distrugeai muza :D!Am uitat din ce oras esti tu, dar ma gandeam ca un gardian public care sa stea legat de mana muzei ar fi de ajuns pentru acest eveniment! Evident la voi gardienii publici sunt toti absolventi de Harvard, cu doctorat in "Problemele orientului mijlociu" la Princeton si n-au timp de pazit statuia.

    Apreciază

  2. >Cred ca prin Galati se intampla chestia asta. Am citit pe undeva azi, dar nu stiu daca a fost la stiri atins subiectul. Autoritatile locale sunt ineficiente daca nu inexistente cand vine vorba de protejarea punctelor de interes cultural. Am impresia ca multi spera sa se intample asa ceva pentru a mai atribui niste contracte de reabilitare/reparare/etc etc "cui trebuie"

    Apreciază

  3. >@Doxatul DexNu stiu ce vina are mana muzei, eu sincer ma bucur ca nu i-au rupt capul! Ar fi fost mai greu de restaurat. In fiecare an, ar fi aratat putin altfel muza, iar Eminescu ar fi devenit un afemeiat in constiinta poporului :)Din Cluj sunt eu, evident ca la noi gardienii publici sunt niste intelecuali, dar la noi Eminescu si muza lui au ramas intacti😀 (Iar la Avram Iancu nu ajunge nimeni sa vandalizeze, iar Matei Corvin a fost in renovare in ultima perioada)

    Apreciază

  4. >@AlbertDa, m-am lamurit. In Galati. In ultimii 20 de ani, de 12 ori. E exagerat, sincer. Cica politia nu poate desfasura o ancheta deoarece nu s-a depus nici o plangere impotriva vandalizarii statuii. Incredibil… pe langa asta, e si cea mai veche statuie a lui Eminescu, din tara. Si totusi, in 20 de ani chiar nu s-a gandit nimeni sa depuna plangere?? Imi vine sa rad si sa plang in acelasi timp…

    Apreciază

  5. >@Doxatul DexPutea chiar primaria sa depuna plangere, nu? Nu pot sa pricep delasarea asta, indiferenta, lene, nici nu stiu cum sa ii spun. Para malaiata in gura lui natafleata. Nu stiu de ce mi-a venit fraza asta in minte🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

