>Înainte de Crǎciun…: filme!

Standard

>

 Micuţǎ fiind, în perioada sǎrbǎtorilor de iarnǎ, înainte cu o sǎptǎmânǎ – douǎ, începeam sǎ vânez filmele tematice difuzate la televizor. Îmi amintesc cum jonglam într-o veselie de la un program la altul, încercând sǎ gǎsesc filmul ,,perfect” pentru starea mea spiritualǎ. Uneori, pe programe diferite, se difuza câte un film, la aceeaşi orǎ. Dura vreo 20 minute sǎ decid pe care urma sǎ îl vizionez pânǎ la sfârşit. Cinefilǎ mai sunt şi acum, doar din când în când…. Adicǎ am perioade în care filmele devin o hranǎ consistentǎ, zilnicǎ.
     Dacǎ în ultimii ani am lǎsat la o parte obiceiul meu ante-Crǎciun, se pare cǎ tocmai m-a cuprins febra filmelor de sezon. Ceea ce e foarte frumos. Problema este cǎ.. nu gǎsesc filme care sǎ mǎ încânte, ca idee. Când eram micǎ, erau acele filme cu Moş Crǎciun în rol principal, în care se evidenţia magia sǎrbǎtorilor de iarnǎ. Dacǎ nu era Moşul în rol principal, era fie vreun ren, fie un om de zǎpadǎ (Jack Frost… frumos film !!), fie ceva personaj care în cele din urmǎ descoperea cǎ Moşul chiar existǎ! Da, aceste filme erau în mare construite pe acelaşi tipar, cu aceleaşi clişee, reluate iar şi iar… Însǎ le urmǎream an de an cu atât de mult entuziasm şi bucurie !  Imi fǎcea plǎcere sǎ vizionez chiar şi acel desen animat cu naşterea pruncului Iisus, cred cǎ se numea ,,Silent Night” şi era difuzat an de an pe Tvr 1. Era frumos !
    Zilele trecute am încercat sǎ aflu titlurile unor astfel de filme, realizate eventual mai recent. Şi sunt dezamǎgitǎ oarecum…. Am gǎsit câteva în ton cu sǎrbǎtorile de iarnǎ, însǎ au legǎtura cu pregǎtirile pentru sǎrbǎtori + douǎ, trei situaţii inedite. Aici, Crǎciunul este doar contextul şi pretextul filmului, nu e tocmai în centrul atenţiei. Am gǎsit şi vreo douǎ filme mai lacrimogene (emoţionante adicǎ), dar în care, din nou, Crǎciunul este doar contextul. În rest, animaţii, fǎrǎ vreo legǎturǎ directǎ cu magia sǎrbǎtorilor de iarnǎ. Oare nu se mai ,,fabricǎ” filme cu Moş Crǎciun? Erau tare frumoase filmele respective, chiar au rǎmas în panǎ de idei toţi?
     Între timp, rǎmâne o micuţǎ listǎ cu filme pe care probabil le voi viziona. Sper sǎ mai gǎsesc şi altele, mai magice… 
 

4 responses »

  1. >Ce tare. Si eu faceam la fel. Asteptam sarbatorile de iarna pentru ca veneau la pachet cu filme tematice. Chiar aseara am revazut pentru a nu stiu cata oara Home Alone 3. Ultimul aparut. Era pe ProTV si l-am urmarit din nou cu acelasi entuziasm ca la inceput. Ce-i drept ca mergea perfect dupa o amiaza petrecuta in cautarea unui bradut, unde zapada iti ajungea pana la genunchi. Pentru mine si concertul lu' Andrea Bocelli de pe TVR1 in a doua zi de Craciun parca, a devenit o traditie anuala:D. Pentru mine a devenit ceva simbolistic Craciunului si imi place la nebunie.Cu privire la filmele pe care le-ai adus in discutie, nu ma pot pronunta decat pentru Legend of the Guardians ca doar pe asta l-am vazut. E fain, merita. Nu prea e de sezon, dar poti trage multe invataturi din el cu privire la curaj, devotament, familie, etc.

    Apreciază

  2. >@CosminDaaa…. seria Home alone mi-a placut si mie foarte mult. Pur si simplu nu te saturi de pataniile comice ale fericitilor raufacatori :)) Concertul cred ca doar intr-un an l-am prins la tv… Se mai difuzeaza si acum ?Cat despre Legend of the Guardians, stiu ca nu e de sezon, insa in lipsa filmelor de sezon, cred ca va fi un film frumos de vizionat, tocmai pentru aspectele mentionate de tine🙂 :D:D Nu mi-au placut bufnitele in mod special niciodata, dar din trailer… pot afirma ca s-ar putea sa imi schimb parerea :))

    Apreciază

Lasă un răspuns

