>Battlestar Galactica [2004 tv series]

Standard

>Categoric este serialul meu preferat. Mi-a captat atentia de la primul episod, pana la ultimul. Nicu a incercat vreo cateva luni sa ma convinga sa ma uit la el. Science-fiction nu era tocmai in aria mea de interese, insa el parea asa entuziasmat si fascinat de serial… incat am cedat. Plus ca imi mai povestea cate ceva din el si m-a facut curioasa la un moment dat. Doar unpic asa. Deci, intr-o seara.. pe la miezul noptii, am decis sa vizionez episodul pilot. Daca imi capta atentia, urma sa vizionez si alte episoade, daca nu…, nu. Gombotul nu m-a atentionat ca episodul pilot dureaza 3 ore defapt. Era deja ora 3 si nu ma puteam dezlipi de laptop. A fost necesar sa vizionez si primul episod, asa… sa pot dormi linistita. Am vizionat cele 4 sezoane pe nerasuflate, nu mi-am pierdut interesul nici o clipa. Doar ultimele 5 episoade le-am amanat.. vreo luna. Nu vroiam sa se termine. 

Despre ce e vorba?  Obiectiv si la rece, frazele de inceput ale episoadelor din diferite sezoane ofera o oarecare perspectiva a actiunii (le-am gasit frumos tiparite pe wiki  si le lipesc si eu aici)

„The Cylons were created by man. They were created to make life easier on the Twelve Colonies. And then the day came when The Cylons decided to kill their masters. After a long and bloody struggle, an armistice was declared. The Cylons left for another world to call their own. A remote space station was built……Where Cylon and Human could meet and maintain diplomatic relations. Every year the Colonials send an officer. The Cylons send no one. No one has seen or heard from the Cylons in over forty years.”
-Miniseries Prologue

„The Cylons were created by man. They rebelled. They evolved. They look and feel human. Some are programmed to think they are human. There are many copies. And they have a plan.”
– Season 1 Opening Prologue

„The Cylons were created by man. They evolved. They rebelled. There are many copies. And they have a plan.”
– Season 2-3 Opening Prologue

„Twelve Cylon models. Seven are known. Four live in secret. One will be revealed.”
– Season 4, Episode 1-10 Opening Prologue

„Twelve Cylon models. Seven are known. Four live in The Fleet. One will be revealed.”
– Season 4, Episode 11 Opening Prologue

„This has all happened before, and it will happen again. The Cylons were created by man. They rebelled. Then they vanished. Forty years later they came back. They evolved. 50,298 human survivors hunted by the Cylons. Eleven models are known. One was sacrificed.”
– Season 4, Episode 15 Opening Prologue

Trecand peste partea de SF, povestea oamenilor (ma refer si la cyloni) este captivanta. Actorii au jucat de la bine in sus, unii chiar foarte bine. Nu stiu in ce masura este si un film sf bun, dar este cel mai bun serial vazut de mine. Mi-a placut absenta extraterestrilor! Cylonii sunt creati de om, sunt masinarii, initial (eterna confruntare dintre creator si creatie, parinte si copil, ,,razvratirea”). Accentul nu cade neaparat pe actiune, ci si pe trairile personajelor, pe lupta lor pentru supravietuire, pe deciziile morale pe care sunt nevoiti sa le ia in situatii extreme, pe problemele personale care nu dispar, chiar daca e razboi si ei sunt cei vanati. Fiecare personaj in parte este o individualitate bine conturata si evidentiata treptat.

 Religia este un aspect important in BSG. Supravietuitorii cauta Pamantul – o cautare bazata pe niste texte religioase antice care faceau referire la existenta unui al 13-lea trib stabilit pe aceasta planeta (Terra, Pamant… ). Un aspect interesant este faptul ca majoritatea oamenilor sunt politeisti (unii ateisti, altii undeva intre), venerand zeii din Kobol, in timp ce cylonii sunt monoteisti, au un singur dumnezeu – atotputernic, atotstiutor, ce se implica in mersul lumii. Religia cylonilor este prezentata prin intermediul Numarului Sase 

 

Mai sus, Number Six (unul dintre Cyloni) si Gaius Baltar (doctorul, omul de stiinta…). Mai jos, comandantul William Adama (mi-a placut teribil cum a jucat actorul) si presedintele supravietuitorilor, Laura Roslin

 

Apoi, Lee ,,Apollo” Adama,    Kara ,,Sturbuck” Thrace si    Samuel Anders 

  

Tyrol,   Number 8 (Boomer / Athena) si   Karl ,,Helo” Agathon (mi-a placut personajul datorita moralitatii sale, as fi luat probabil aceleasi decizii ca el)

  

Ar mai fi Saul Tigh (genial si actorul ce l-a jucat) si Felix Gaeta

  

Nu cred ca exista in serial personaje mai principale decat altele. Personajul principal este cel care iti place tie. Sunt oameni, sunt prezentati cu defecte si calitati, cu alegeri, sperante, frustrari si bucurii. M-am regasit pe rand in fiecare dintre ei. 

Decizia finala a lui Lee Adama nu i-a convenit lui Nicu. Eu sunt multumita insa de cum s-a terminat serialul. Am avut o discutie interminabila cu Nicu despre evolutie, progres si refuzul acestora (decizia lui Lee). Eu am vazut-o mai degraba ca fiind o intoarcere la natura, o incercare de a o lua de la inceput. Asta se si intampla. Timp circular. 

Lasă un răspuns

