>Un veac de singuratate…

Standard

>

,,…si, inca o data fu zguduita de aceasta noua dovada ca timpul nu trece.. ci se invarteste in loc”  in jurul acestei idei se construieste un roman.. interesant.

Foarte foarte rar mi s-a intamplat sa visez ceva urat din cauza vizionarii unui film, din cauza unei sperieturi sau a unei experiente neplacute. Dar, spre uimirea mea, am avut noaptea trecuta o serie de vise ciudate si monstruoase – despre care sunt relativ convinsa ca au radacini in acest roman. 

Niciodata nu am citit cu atata curiozitate – da, asta e cuvantul – o carte sau o poveste atat de urata. Am citit multe carti triste, insa asta a fost de-a dreptul urata. Iar faptul ca am terminat-o in 2 ,,sedinte” spune multe despre autor. E fascinant! G.G. Marquez face din urat ceva fascinant.

Sunt atatea elemente naturaliste (urate! scarboase chiar…) imbinate intr-un mod atat de firesc cu elemente fantastice, incat m-am trezit captiva in lumea creata de Marquez.

Da, e un sfat bun sa construiesti un arbore genealogic pe masura ce citesti. Caci de-a lungul a 6 generatii, se repeta in mod enervant aceleasi nume. In timp, am realizat insa ca e  reconfortant faptul ca sunt aceleasi nume. Indivizii cu aceleasi nume au caracteristici similare, e mai usor sa faci legaturi etc.  Pe wiki am gasit un arbore destul de ok. Te ajuta sa tii pasul cu povestile fiecaruia.


Familia Buendia e blestemata de la bun inceput, si.. asa cum sustine Melchiade, nu va primi o a doua sansa pe acest pamant. 

Aveam de gand sa citesc mai multe de acest autor, insa cred ca voi lua o pauza. M-a enervat ideea ca a avut impact negativ asupra viselor mele, poate am fost eu mai receptiva. 

    Concluzia:      Genial! Gabriel Garcia Marquez are tot respectul meu. Am detestat subiectul si firul narativ al cartii de la inceput pana la sfarsit, dar a actionat ca un magnet asupra mea, parca am fost in ceva transa ciudata pe tot parcursul romanului.

One response »

  1. Reblogged this on Ultima singuratate and commented:
    Concluzia: Genial! Gabriel Garcia Marquez are tot respectul meu. Am detestat subiectul si firul narativ al cartii de la inceput pana la sfarsit, dar a actionat ca un magnet asupra mea, parca am fost in ceva transa ciudata pe tot parcursul romanului.

    Apreciază

Lasă un răspuns

