O calatorie spre Brosteni

Standard

Cand auzim de Brosteni ne gandim, cel mai probabil, la caprele Irinucai si raia preluata de la acestea de catre Nica al nostru. Ei bine, intre timp, de la satul din Amintiri din copilarie, Brosteni este acum un mic oras, in plina dezvoltare. De vreo 4 ani, vara de vara, sunt abonata la acest colt de natura. Pentru cei care nu stiau: Moldova e o sursa permanenta de liniste, iar natura e aici pretutindeni… Chiar si o plimbare cu masina in zonele astea imi ofera parca impacare sufleteasca. O fi aerul de vina, care e curat! (si tare!, motiv pentru care mananc foarte bine in perioada aceasta scurta de deconectare)

Ca sa o luam treptat.. pe drum spre Toplita, daca privesti pasionat fiecare stanca de pe marginea soselei, poti observa asa ceva (an de an- cred ca le place acolo) :

   

Va recomand sa mergeti asa simpatic, fara graba, caci se vand afine si tot felu’ de bunatati la marginea soselei (la pahar sau cantitati mai mari, in functie de stomacel)

De aici incolo, te poti simti stapanul lumii. Undeva intre Brosteni si Holda, de sus, lumea arata asa:

    

   

Imprejurimi:

   

Si afli repede ca nu esti stapanul lumii. Ca esti doar un element mititel ce apartine acestui minunat gigant numit natura… Nu esti stapanul lumii, insa tot ea, natura, te lasa sa te simti asa. Iar asta e minunat:

     

Mereu cand ajung pe malul Bistritei, imi amintesc de Lostrita lui Voiculescu. Poate apele astea sunt magice.. sunt atemporale. Au fost un martor vijelios si involburat al vietii noastre. Si isi continua nestingherite traseul

     

La cativa kilometri de Durau, sta infipta Piatra Dracului. Exista si o legenda frumoasa in spatele acestui masiv solitar. Oamenii spun ca ciudata prezenta a acestei stanci este rezultatul unui pariu dintre diavol si dumnezeu. Michiduta s-a laudat ca va fura o stanca sacra din varful Ceahlaului, pana in zori, si va deveni astfel stapanul lumii ce pacatuia in exces. A reusit sa o ia in spate, insa zorii l-au surprins, iar el a lasat-o sa cada in ape. Localnicii spun ca diavolul nu a renuntat la incercarea de a fura piatra, in fiecare noapte reusind sa o mute doar cativa centimetri, fie spre stanga fie spre dreapta.  O explicatie logica a acestui eveniment ar putea fi iluzia optica datorata debitului apei, dar , din cate stiam, nu s-au facut ,,cercetari” exacte asupra acestui fapt… :

   

In imprejurimi, sunt si o multime de manastiri, pentru cei interesati. Insa nu reusesc sa imi amintesc numele celei din prima fotografie. Urmatoarele fotografii sunt la manastirea Piatra Neamt si Agapia (insa pe mine m-au pasionat florile din cate se observa, fiecare cu perspectiva lui) Desi imi amintesc ca am fost placut impresionata la manastirea p. neamt de cladire in sine, de arhitectura, aranjamente si simboluri.

   

   

   

   

Si e musai sa vizitati si rezervatia de zimbri Dragos-Voda. Avem in jur de 30 de zimbri in parcul natural Vanatori-Neamt, iar 6 dintre ei ii putem gasi in aceasta rezervatie.. Eu una am fost tare entuziasmata la prima vedere a legendarului animal :

   

   

In caz ca aveti timp, dati o fuga si pe la Humulestii lui Creanga, sau pana pe Ceahlau. Merita. Vara aceasta sper sa ajung acolo cu baterii la aparatul foto. La intoarcere, Cheile Bicazului si Lacul Rosu. Avem privelisti minunate in tara asta, ar trebui sa invatam sa le apreciem, sa le respectam, sa ne bucuram de ele si sa le vizitam mai des. An de an, ma intorc acasa franta de oboseala, dar incarcata cu energii si resurse interioare mai mult decat suficiente pentru a incepe un nou an. Sper sa am si mai mult timp acest an pentru a aprecia in voie aceste locuri minunate.

A! prin august, voi reveni cu piatra irinucai. Sunt convinsa ca e tot acolo. O asemenea piatra tine de atemporalitate. Copilaria si amintirile ei nu dispar niciodata, iar cei din Brosteni au invatat asta 🙂

9 răspunsuri »

  1. >Si eu iubesc natura, marea si muntele in special. Aceeasi excursie am facuto si eu in iarna aceasta. Am fost in luna februarie iar zapada imi ajungea pana la genunchi … si sunt un tip inalt. La Durau am urcat pe munte pana la cabana Fantanele si am avut parte de o priveliste superba asupra statiunii. Am vizitat manastirile de prin zona, Cetatea Neamtului, Humulestiul, Lacul Rosu, Cheile Bicazului, Borsec, Barajul Bicaz …Desi drumul de la Galati a fost destul de dificil, am ramas blocati de cateva ori din cauza tirurilor si chiar si inzapeziti timp de o ora, s-a meritat.Oamenii de prin zona au fost deosebiti si sper sa revin in zona si pe timpul verii.

    Apreciază

  2. >Pe timp de iarna nu am fost niciodata in zona. Sunt tare curioasa cum e, poate reusesc iarna asta. Si da, ai dreptate, ai o priveliste superba de acolo de sus 😀 La cetate inca nu am ajuns, cand am avut ocazia erau ceva lucrari acolo si nu am avut acces. Sper sincer sa recuperez vara asta. Tu ai fost pentru schi ? Sau doar ca iesire.. Sunt chiar curioasa cum arata muntii astia inzapeziti. Chiar iti recomand sa mergi si pe timpul verii.. Te simti viu!

    Apreciază

  3. >Cetatea Neamtului a fost intr-o faza de renovare. S-au bagat bani frumosi in renovarea ei si arata frumos acum. Privelistea de sus, din cetate, asupra Ozanei si a imprejurimilor e superba. Nu am fost ptr. schi, dar am pus schiurile in picioare, am luat doua cazaturi si m-am lasat repede de sportul asta. In schimb m-am dat cu saniuta pe partia de la Durau. Pentru ca a nins atat de tare, drumurile au fost inzapezite astfel ca nu am putut ajunge in prima seara la locul de cazare asa ca a trebuit sa ne cazam la niste rude a unui prieten care era cu noi. Astfel ca in prima seara am dormit pe un pat improvizat langa o soba de teracota in care au ars lemnele toata seara si a fost minunat.Daca vrei poze cu muntii din zona iarna trimite-mi un email la romanianfun@yahoo.com si am sa iti trimit.

    Apreciază

Lasă un răspuns

