Friends. Joey next ?

Standard

 

Ca sa revin o idee mai la realitate, ma voi gandi la chestii mai concrete. Cum ar fi ,,Friends” 🙂 In principiu, as zice ca regret amanarea vizionarii serialului. Dar nu regret. In perioada asta chiar mi-a prins foarte bine, m-am destins alaturi de ei, am zambit la situatiile comice, am ras in lacrimi uneori la glumele lui Chandler, am trait emotii pentru fiecare personaj in parte. Pentru cei care nu au vazut inca seriile: e cu totul diferit fata de episoadele fugare prinse la tv. Fiecare episod pune o caramida in vietile lor, iar constructia finala o apreciezi la adevarata valoare atunci cand ai fost martor al fiecarei caramizi in parte 🙂  

Azi s-a terminat sezonul 8, am ramas in plop asa oleaca… Nu vreau sa se termine, insa ma apropiu rapid de final. Am ramas surprinsa ca au reusit sa duca un serial de 10 sezoane, de la cap la coada, cu aceiasi actori – cei initiali. Nu imi imaginez cum ar fi fost in lipsa vreunuia dintre personaje. Fiecare in parte are farmecul sau si contribuie la imaginea completa a ceea ce ,,friends” reprezinta. 

Phoebe – ,, I’m sorry, but I never got to be in a club. I didn’t go to high school. But three of us would meet behind a dumpster to learn French. Bonjour.”

mi-e draga pentru naivitatea si inocenta ei. E o femeie puternica, stabila, stie cine e si ce o reprezinta, dar are gandirea si sufletul unui copil. Este cea care e mereu deschisa spre nou, cu o imaginatie de apreciat. A eliminat prejudecatile si constrangerile sociale. Pasiunea ei pentru muzica nu tine cont de limitele ,,talentului” ei muzical. A! Si o ador pentru sinceritate. Crede in reincarnare, in Mos Craciun, in fenomene paranormale, in fapte altruiste prin excelenta, insa nu si in gravitatie (ce, asta e prea evident..)

  Chandler Bing! – ,,Can I be more Chandler?” / ,,I’m not really good at giving advices. Do you want a sarcastic comment?”

      Individu’ asta e spuma serialului, pentru mine cel putin. Stie sa accentueze cu siguranta o idee :)) Sarcasmul, ironiile sunt mereu spuse la momentul potrivit, si sunt folosite ca ,,arme autodefensive”. Oh o! e specializat în analize statistice şi reconfigurare de date – am reusit sa tin si eu minte, dupa muuulte sezoane. Este probabil (aproape) cel mai realist dintre cei sase. Glumele lui seamana teribil cu ale unui prieten drag mie – un om real, ma refer. Toti sunt simpatici prin replicile lor, insa Chandler e cel care le spune intentionat si constient. 

 

Monica – ,,Limited seating?! I am just one tiny person!”

 Okay, primele doua sezoane aproximativ, am detestat-o: obsedata de curatenie si ordine, extrem de competitiva, mereu are dreptate… mai face si pe sefa.. brrrr! Treptat insa, am descoperit in ea un prieten vesnic entuziasmat, ce tine cont de ceilalti si de ce e corect, o persoana ,,micuta” si draguta, care pe langa obsesii ciudate, ii are in calcul mereu pe ceilalti. Pe parcurs m-am regasit in ea, mai ales din perspectiva ca nu suport sa stiu ca cineva e suparat pe mine si simt nevoia sa ma fac placuta, chiar daca nu e cazul, sau prin faptul ca fug de responsabilitatea de a fi eu cea care da vestile proaste

 

Ross – ,,We were on a break!”

 este prietenul care are mereu o vorba buna pentru tine, cel ce isi gaseste cuvintele potrivite pentru asta. Este neindemanatic si .. penibil in incercarile sale de a flirta, dar detine puterea cuvintelor cand e vorba de a-si ajuta prietenii. Daca cineva va aduce lacrimi in ,,Friends”, el e. Pasionat de brontozauri (dinozauri fie, dar imi place mie cuvantul precedent), doctor in paleontologie – ne plictiseste pe toti cu astea. Mie insa mi-a trezit si admiratia, doar e barbat inteligent, arata bine, mai e si sufletist, are copii, o fosta sotie adepta a lesbianismului, manierat, cu bun simt. Oscileaza intre naivitate si un simt al realitatii bine dezvoltat. Mi-e drag si el oricum 🙂 

Rachel – ,,It seemed my prom date had stood me up, so, selflessly, Ross offered to take me.”

Rachel e fetita crescuta in puf ce si-a dorit si a reusit sa devina independenta, sa se puna singura pe picioare. E amuzanta, zapacita, imprumuta lucruri si le pierde, isi sustine ideile pana in panzele albe – asa mi se pare mie, desi Phoebe zice la un moment despre ea ca lasa prea mult dupa ceilalti. E puternica, dar se sperie ca un copil, si e dragalasa prin asta. 

 

Joey – ,,’Cause I’m a Tribbiani, and this is what we do! I mean, we may be not great thinkers, or world leaders, don’t read a lot, or run very fast… but damn it, we can eat!”

  E prostut, incult, needucat, dar cu mare succes la femei. Cu siguranta datorita increderii in sine („How you doin’?”), si a unei doze bune de carisma. E prietenul sufletist, se emotioneaza si plange, e adultul imatur. Are principiile lui si nu le incalca – atat in ceea ce priveste viata, dar mai ales in ceea ce ii priveste pe cei apropiati lui.  Joey obtine iertare absoluta din partea mea. Are o serie lunga de caracteristici pe care nu le trec cu vederea la barbati in general, insa datorita sensibilitatii si a prieteniei neconditionate pe care o ofera, are ,,trecere libera”. E simpatic 🙂 

Friends e pe terminate. Ar trebui sa las lucrurile asa sau sa continui cu ,,Joey” ?

 

Lasă un răspuns

